• یکشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99011005093
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اداره منابع طبیعی اسدآباد خبر داد

تشکیل ۶ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در اسدآباد

تشکیل ۶ پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در اسدآباد

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اسدآباد از شناسایی و تشکیل شش فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در گشت های نوروزی این شهرستان خبر داد و گفت: طبق گزارشات مردمی و گشت های نوروزی شش مورد تخریب و تصرف اراضی ملی شناسایی و برای این موارد تشکیل پرونده شده و در حال ارسال به مراجع قضایی است.

بهزاد شاهمرادی در گفت وگو با ایسنا، افزود:هر ساله از  مراتع شهرستان اسدآباد دام عشایر و دام روستائیان برای چرای دام و تعلیف استفاده می کنند که در این راستا دام روستایی تا ۳۰ فروردین و دام عشایر تا ۱۵ اردیبهشت حق ورود به مراتع شهرستان برای تعلیف را ندارند.

وی با اشاره به اینکه در چند روزه گذشته ۱۰۰ مورد اخطار به دام های دامداران در پلاک ها و روستاهای مختلف از جمله حسام آباد، موسی آباد، وندرآباد، پل شکسته و احمدآباد به علت ورود زودهنگام به مراتع شهرستان داده شده، تصریح کرد:برای ورود زودهنگام دام عشایر از ۱۵ فروردین اکیپ های منابع طبیعی در دو گلوگاه ورودی پل شکسته و عزیز آباد چهاردولی شهرستان مانند هر سال مستقر خواهند شد.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه ورود زودهنگام عشایر ضمن تخریب منابع طبیعی مانع کامل شدن رویش گیاهان است، خاطرنشان کرد: بنا به دستور سازمان برای جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به سامانه های کل کشور، مدرک و بارنامه برای حمل و نقل دام عشایر داده نمی شود که این امر خود موجب جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به مراتع و سامانه های عشایر در کل کشور می شود.

وی با اشاره به وجود پنج سامانه مجاز عشایری در شهرستان اسدآباد گفت:شیلاندر،حسین آباد،چیچک لو، چمقلو و
گاه گدار سیردره پنج سامانه عشایری مجاز این شهرستان بوده که عشایر در این شهرستان هر ساله بعد از ۱۵ اردیبهشت مستقر می شوند.

شاهمرادی اظهارکرد:بر اساس مجوزهای صادره تنها ۵۷ خانوار عشایر می‌توانند به همراه ۳۷۷۲ رأس دام به مراتع شهرستان کوچ و وارد شوند و این در حالیست که هر ساله ۹۰۰۰ مازاد دام عشایر وارد مراتع منابع طبیعی این شهرستان می‌شود که این میزان دام مازاد دو برابر ظرفیت مراتع شهرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha