• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99011105460
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

اسکان کارتن‎‌خواب‎‌های کاشمر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

اسکان کارتن‎‌خواب‎‌های کاشمر برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشمر گفت: با توجه به اینکه کارتن‎خواب‎های کاشمر در معرض ابتلا و شیوع ویروس کرونا قرار داشتند، شناسایی و اسکان داده شدند.

سید مهدی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: طی بررسی به عمل آمده با همکاری امور اجتماعی سپاه ناحیه مقاومت و امور اجتماعی شهرداری کاشمر تاکنون ۵۲ نفر کارتن‎خواب‎ شناسایی شده و به صورت موقت به مدت دو هفته در زائرسرای سید مرتضی(ع) اسکان داده خواهند شد.

وی اظهار کرد: برای این افراد روزانه یک وعده غذای گرم توسط شهرداری و دو وعده دیگر توسط خیران تأمین خواهد شد.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشمر گفت: در بین کارتن‎خواب‎ها سه خانم حضور دارند که در همان زائرسرا اسکان داده شدند، همچنین به زودی در انتهای خیابان قائم، پنج واحد ۳۰ متری برای اسکان کارتن خواب‎ها تجهیز می‎شود.

وی ادامه داد: شهروندان کاشمری می‌توانند در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب، در تماس تلفنی با مرکز ۱۳۷ موضوع را اعلام کنند تا توسط نیروهای گشت شهرداری به گرمخانه منتقل شوند.

هاشمی افزود: در بین افرادی که تاکنون شناسایی شدند افراد معتاد متجاهر و افراد دیگری هم حضور دارند. همه آن‌ها قبل از اسکان تب‌سنجی شدند و تلاش شده است که تا پایان دوره ویروس کرونا از این محل خارج نشوند.

وی بیان کرد: اگر چه اکنون فقط برنامه ساماندهی این افراد در دستور کار قرار دارد اما در ادامه و پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد و مراجع قضایی معرفی خواهند شد و یا به خانواده انتقال داده می‎شوند.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشمر همچنین با اشاره به اینکه در بین این ۵۲ نفر افراد زباله‌گردی نیز هستند که شناسایی و از یکدیگر تفکیک شده‎اند، تصریح کرد: در هر اتاق سه نفر اسکان داده شدند.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به فوت تعدادی از شهروندان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این خصوص سردخانه مجزا پیش‌بینی شده و تمامی کارهای شرعی و دینی افراد فوت شده توسط یک روحانی به طور کاملا بهداشتی انجام می‎شود.

وی گفت: یک سوم اجاره بهای مستاجرین شهرداری کاشمر در اسفند و فروردین‎ماه بخشیده شده است، همچنین تاکنون ۱۵۰ میلیون تومان تجهیزات از جمله گان، دستکش، کلاه، ماسک و مایحتاج اولیه پرستاران و پزشکان بخش کرونایی تهیه شده است.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشمر عنوان کرد: با هدف ماندن شهروندان در خانه و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در کاشمر طرح کتاب‌خوانی مجازی اجرا و هر شب به ۱۰ نفر از شهروندان که به سوالات جواب درست بدهند، هدایایی اهدا می‎شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha