• سه‌شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99011206177
  • خبرنگار : 50038

کمک ۲۰ میلیون تومانی خیرین سلامت ملایر برای مقابله با کرونا

کمک ۲۰ میلیون تومانی خیرین سلامت ملایر برای مقابله با کرونا

ایسنا/همدان رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر به همراهی و تلاش های صورت گرفته از سوی خیرین حوزه ‏سلامت این شهرستان در بحث مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون جمع کل مشارکت های ‏انجام شده از سوی اعضا، ۲۰ میلیون تومان بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.‏

دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با ایسنا، از تهیه مواد ضدعفونی کننده و توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی به ارزش ۱۰ میلیون تومان و تهیه و توزیع ۱۰۰۰ عدد دستکش لاتکس و ۱۰۰۰ عدد ماسک در بین کادر درمان مراکز بهداشتی و درمانی توسط خیرین سلامت خبر داد.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته ۲۵۰ عدد ماسک تهیه و در بین بیماران سخت درمان توزیع شد، افزود: تهیه ۳۴ عدد پمپ سم پاشی دو لیتری و دو عدد پمپ سم پاشی پنج لیتری و دو عدد پمپ سم پاشی هشت لیتری به ارزش چهار میلیون تومان از دیگر اقدامات این مجمع بوده است.

آذرهمایون به تهیه دستکش لاتکس به ارزش دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و توزیع در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره و اظهارکرد: خیرین سلامت ملایر همواره در شرایط سخت در کنار بیماران بوده و هستند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر در بخش دیگری با بیان اینکه ۵۰۰ خیّر به انحای مختلف با مجمع خیرین سلامت ملایر همکاری مستمری دارند و منشأ خدمات مانگاری شده اند، گفت: در حال حاضر۶۰ بیمار سرطانی نیازمند، تحت پوشش این مجمع هستند.

وی با بیان به اینکه سال گذشته در راستای شیمی درمانی و پرتو درمانی آنان حدود ۷۰ میلیون تومان مساعدت مالی به این افراد صورت گرفته است، به مساعدت مالی ۲۰ میلیون تومانی برای تهیه دارو به بیمارن سرطانی نیازمند اشاره و اظهارکرد: در سه نوبت سبد غذایی در مجموع به مبلغ ۳۰ میلیون تومان بین این بیمارن توزیع شد.

آذرهمایون با بیان اینکه سال گذشته در بخش اهدای عضو مجمع خیرین سلامت ملایر ۵۰۰  نفر برای دریافت کارت اهدای عضو ثبت نام کردند، ادامه داد: در کل تاکنون حدود ۳۰۰۰ نفر ثبت نامی کارت اهدای عضو داشتیم.

وی یادآورشد: از بدو تأسیس تاکنون خانواده ۲۸ نفر بیمار مرگ مغزی طی مدت زمان فعالیت مجمع اقدام به اهدای عضو کرده ان و با همکاری شهرداری یک قطعه ویژه در بهشت هاجر ملایر برای خاکسپاری بیماران مرگ مغزی که اعضای خود را اهدا کرده اند، اختصاص یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرستان ملایر به عنون قطب درمان جنوب استان به شمار می رود و از نهاوند، تویسرکان، استان مرکزی و خنداب پذیرش بیمار داریم، از این رو از آنجاکه بسیاری از این بیماران بستری می شوند و نیاز به همراه دارند، ملایر نیازمند احداث یک همراه سرای مجهز برای اسکان این افراد است.

آذرهمایون افزود: بیماران سرطانی ما عمدتاً روستایی هستند باید یک ماه روند شیمی درمانی و پرتو درمانی خود را طی کرده و به مرکز استان یا شهرهای دیگر مراجعه کنند که همین امر هزینه زیادی به آنها تحمیل کرده و تردد آنها به سختی صورت می گیرد، به نحوی که تعدادی از آنها به علت مشکلات مالی روند درمانی خود را رها می کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر بر لزوم احداث یک مرکز پرتو درمانی و شیمی درمانی در ملایر به عنوان قطب جنوب استان تأکید کرد و از خیرین خواست تا در این راستا قدم پیش بگذارند و روند درمانی بیماران سرطانی را تسهیل کنند.

وی اظهارکرد: همچنین ملایر در حوزه بهداشت و درمان به احداث یک بیمارستان خصوصی مجهز برای جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص به منظور ارائه خدمات درمانی بهتر و بیشتر به بیماران، مرکز جامع توانبخشی، مرکز آب درمانی، مرکز فیزیوتراپی دولتی، مرکز کاردرمانی  و ... نیازمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha