• سه‌شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99011206303
  • خبرنگار : 50115

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان:

نرخ خرید تضمینی گندم و جو همانند سال قبل خواهد بود

نرخ خرید تضمینی گندم و جو همانند سال قبل خواهد بود

ایسنا/اصفهان مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به رشد ۳۰ درصدی سطح زیر کشت محصولات گندم و جو در اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی جدید، گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا، سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بر نوع توزیع و عرضه گندم و جو اراضی کشاورزی به صورت بهداشتی در بازار نظارت دقیق دارد.

محمودرضا افلاکی اظهار کرد: باتوجه به اقدامات و تسهیلاتی که از سوی دستگاه‌های اجرایی برای توسعه اراضی کشاورزی استان به خصوص کشت گندم و جو درنظر گرفته شده، شاهد رشد ۳۰ درصدی سطح زیر کشت محصولات گندم و جو در اراضی کشاورزی استان اصفهان در سال زراعی جدید هستیم.

وی افزود: از اقدامات موثر سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در توسعه اراضی سطح زیر کشت گندم و جو استان در سال جاری می‌توان به ایجاد تغذیه بهینه، کودرسانی صحیح، استفاده از شیوه نوین آبرسانی، استفاده از کودهای ازته، کنترل آفات و کنترل و جلوگیری از رشد علف‌های هرز اشاره کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: درحال حاضر سطح زیر کشت گندم آبی در اراضی کشاورزی استان ۶۰ هزار و ۵۱۰ هکتار و سطح زیر کشت جو آبی در اراضی استان ۵۵هزار هکتار است.

افلاکی گفت: در سطح کشت دیم در اراضی استان اصفهان هم در مناطق سردسیر بیش از ۱۸ هزار و ۲۷۰ هکتار گندم دیم و ۳ هزار هکتار هم جو دیم کشت شده که به زودی به مرحله برداشت می‌رسد.

وی یادآور شد: اجرای اقدامات لازم جهت توسعه سطح زیر کشت محصولات گندم و جو استان اصفهان باعث شده تا شاهد عملکرد بسیار مطلوبی در حوزه سطح کیفیت این محصولات در اراضی کشاورزی استان اصفهان باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: خوشبختانه  توانستیم بخش کمبود در سطح اراضی کشت گندم را در بخش اراضی سطح کشت جو استان جبران کنیم. این اقدام نقش مهمی در برطرف کردن مشکل کمبود محصول گندم و جو در بازار استان اصفهان ایفا خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت نرخ خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان استان اصفهان در سال جدید یادآور شد: با رایزنی‌های با مسئولان سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان مقرر شد هیچ تغییر مبنا بر افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و جو از کشاورزان استان اصفهان صورت نگیرد و قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم و جو از کشاورزان استان اصفهان مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از جهاد کشاورزی استان اصفهان، افلاکی گفت: باتوجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان، سازمان جهاد کشاورزی استان بر نوع توزیع و عرضه گندم و جو اراضی کشاورزی به صورت بهداشتی در بازار نظارت دقیق دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha