• شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99012312522
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

جهش تولید به منزله انباشت و تولید بی‌کیفیت نیست


جهش تولید به منزله انباشت و تولید بی‌کیفیت نیست

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: جهش تولید به منزله انباشت و تولید بی‌کیفیت و نابسامان نیست بلکه هدف دستیابی به ارزش افزوده بیشتر با رونق کسب و کار و اشتغال مولد است.


داود شایقی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: سال 99 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده که به رغم تعطیلی ادارات و دستگاه‌های مختلف در این ایام با تاکید استاندار اردبیل و از همان روزهای نخستین سال جدید سعی کردیم تا با همراهی دستگاه‌های اجرایی برنامه سال جهش تولید را تدوین و تهیه کنیم.
وی به ابلاغ دو نامه از رئیس سازمان برنامه و بودجه به استانداران خبر داد و خاطرنشان کرد: در اولین نامه به استانداران سیاست‌ها و هدفگذاری‌های سال جهش تولید به استان‌ها ابلاغ شد تا با تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و یا شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها دستگاه‌های اجرایی موظف به تدوین برنامه عملیاتی و راهبردی در سال جهش تولید باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: دهم فروردین نیز معاونت برنامه و بودجه که دبیر ستاد جهش تولید است، دستورالعملی را به استان‌ها ابلاغ کرد تا همه دستگاه‌های متولی برنامه‌های خود را تهیه، تدوین و مصوب سپس به آن سازمان ارسال کنند که در استان نیز هفته گذشته جلسه‌ای چهار ساعته با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تا در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، آب و انرژی برنامه‌ریزی دقیق و مدونی انجام شود.
شایقی افزود: در هفته گذشته و در جلساتی مشترک با مدیران دستگاه‌های اجرایی این برنامه‌ها تهیه و تنظیم شده تا با رفع نقاط ضعف در هفته پیش رو برنامه‌های جهش تولید استان به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ها متناسب با قابلیت استان و به شکل واقع‌بینانه طراحی شده است، گفت: در سال جهش تولید به دنبال تهیه برنامه و اجرای اهداف و سیاست‌ها به شکل بی‌برنامه نیستیم بلکه با پرهیز از انباشت تولید سعی داریم تا متناسب با نیاز بازار و توجه به حوزه صادرات تولید را با رویکرد افزایش توان اشتغال و کسب و کار برنامه‌ریزی کرده و دنبال کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در سال جهش تولید به دنبال ارزش افزوده بیشتر در بخش تولید هستیم که در خلق ثروت و ارزش افزوده در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی‌ها به شکل درست طراحی و تدوین شده است.
شایقی نمونه این برنامه را در بخش کشاورزی توجه به الگوی کشت، مکانیزه کردن کشت و زرع، توجه به توسعه سامانه آبیاری مدرن و توسعه کشت گلخانه‌ای برشمرد و اظهار کرد: با این برنامه‌ها میزان تولید ما در بخش کشاورزی به ویژه محصولات استراژیک چندین برابر افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت فعال کردن واحدهای صنعتی راکد و تعطیل شده با تخصیص وام‌های یارانه‌دار و کم‌بهره مورد توجه است که امیدواریم در سال 99 با این برنامه‌ریزی‌ها بخش عظیمی از پروژه‌های نیمه تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نمونه بارز این پروژه‌ها را راه آهن اردبیل اعلام کرد و گفت: در سه سال اخیر و با پیگیری استاندار اردبیل تخصیص منابع به این پروژه تا 100 درصد انجام شده و تلاش بر این است تا تیرماه 1400 پروژه راه آهن اردبیل – میانه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
شایقی حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا را از رویکردهای ملی و استانی برشمرد و اضافه کرد: این واحدها از تسهیلات یارانه‌دار و همچنین منابع بلاعوض استفاده خواهند کرد تا بخشی از ضرر و زیان آنها جبران شود که شناسایی این واحدها در استان با کمک معاونت اقتصادی استاندار اردبیل شروع شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha