• جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99012916928
  • خبرنگار : 50022

مدیرکل محیط زیست البرز:

در صورت نیاز به حیات وحش غذارسانی می‌کنیم

در صورت نیاز به حیات وحش غذارسانی می‌کنیم

ایسنا/البرز مدیرکل محیط زیست البرز گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست همواره  توجه و نظارت بر  وضعیت حیات وحش دارند و در صورت بروز مشکل، به ویژه برای گونه‌های علفخوار با توزیع علوفه، نسبت به غذارسانی به آنها اقدام می‌کنند.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شیوع بیماری، با اعمال برخی پروتکل‌های خاص، از روزهای ابتدایی امسال بسیاری از واحدهای صنفی از جمله واحدهای پذیرایی، رستوران‌ها و ... در مناطق مختلف استان تعطیل هستند.

حکیمی در پاسخ به گزارش‌های مردمی مبنی بر مشکل تامین مواد غذایی روباه‌ها بعد از بسته شدن رستوران‌های جاده چالوس گفت: روباه حیوانی همه چیز خوار است و بیشتر جوندگان، پرندگان و حشرات را شکار می‌کند. در مواقعی که با کمبود مواد غذایی مواجه شود به لاشه خواری هم روی می‌آورند. همچنین می‌توانند از میوه‌های گوشتی، دانه‌ها و ریشه گیاهان و سایر پسماندهای غذایی تغذیه کند.

 حکیمی ادامه داد: روباه از گونه‌های جانوری هستند که همواره در داخل روستاها و حاشیه آنها فعالیت و زیست دارند و هیچ مشکلی برای تامین غذا ندارند و اینکه ادعا گردید این گونه و یا سایر گونه‌ها با مشکل غذا مواجه گردیده، صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوال شهروندان مبنی بر بروز نگرانی در گروه‌های حامی محیط زیست و حیات وحش در خصوص تامین مواد غذایی روباه‌ها گفت: مسئله تعطیلی رستوران‌ها  مشکلی  برای آنها ایجاد نمی‌کند و حیات آنها را به خطر نمی‌اندازد.

مدیرکل محیط زیست البرز گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست همواره  توجه و نظارت بر  وضعیت  حیات وحش دارند و در صورت بروز مشکل، به ویژه برای گونه‌های علفخوار با توزیع علوفه، نسبت به غذارسانی به آنها اقدام می‌کنند.

حکیمی افزود: تا کنون هیچ گزارش مبنی بر اینکه حیات این گونه‌ها در استان به خطر افتاده باشد دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha