• شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99013017427
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی:

هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت است

هنر انقلاب اسلامی هنر متعهد به حقیقت است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: هنر انقلاب، هنر متعهد به حقیقت است.

احد هوشمند در گفت و گو با ایسنا افزود: هنرانقلاب هنر متعهد به حقیقت است و انقلاب اسلامی براساس تعالیم اسلامی و امام خمینی(ره) موضوعی را هنر قلمداد می کند که در اهداف آن انسان به سوی حقیقت هستی راهنمایی کند.

وی بااشاره به اینکه هنر واقعی راه ورسم درست زیستن را در این جهان وآخرت رابه انسان می آموزد، تصریح کرد: هنری هنر انقلاب اسلامی است که با استفاده از ظرفیت های بالقوه هنر، در رشته های مختلف ذهن ها را به سوی زیبایی حقیقی راهنمایی کند.

هوشمند تاکید بر اینکه ماهیت اصلی تشکیل حوزه هنری انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاکنون معرفی هنر انقلاب در رشته های مختلف هنری ازجمله ادبیات، موسیقی ، نمایش ، سینما و هنرهای تجسمی است، اظهار کرد: حوزه هنری آذربایجان غربی از گذشته تا به امروز در اغلب رشته های هنری کارهای بسیارمهم و فاخری انجام داده که اغلب آنها برای نخستین بار در استان انجام شده است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی بااشاره به اینکه بیشتر فعالیت های حوزه هنری استان در بخش تولیدات تصویری است، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی در کنار استعدادهای هنری متعدد در استان درصورت تامین اعتبارات لازم بیش از گذشته می تواند آثار بسیاری را تولید کند چرا که دراین سال ها با تولید ده ها فیلم کوتاه، مستند وپویا نمایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ وپیام انقلاب درداخل و خارج کشور داشته است.

وی یاد آور شد: هرهنر و هرسیستم فرهنگی زمانی موفق است که مخاطب داشته باشد بنابراین هنراتقلاب باید با مدیریت صحیح و تامین نیازهای به روز جامعه درجذب مخاطبان و انتقال اندیشه های خود موفق عمل کند که یکی از آنها حضور موفق در فضای مجازی است.

هوشمند ادامه داد: باتوجه به اهمیت فضای مجازی و حضور بیشتر جوانان دراین فضا حوزه هنری استان نیز به این بخش توجه ویژه دارد و آثار زیادی دراین بخش تولید کرده است چرا که غفلت از فضای مجازی خسارت جبران ناپذیری بر روی فرهنگ ایرانی اسلامی وارد می کند.

رئیس حوزه هنری استان، قشر جوان را رکن اصلی رشد و توسعه هر جامعه دانست وگفت: جامعه وهنری که از قشر جوان خود غفلت کند  با پوچی و ازبین رفتن اساس وارکان های آن جامعه مواجه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha