• سه‌شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99020201737

استاندار: دانشگاه زابل در شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های منطقه سیستان نقش‌آفرین باشد

استاندار: دانشگاه زابل در شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های منطقه سیستان نقش‌آفرین باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با ابراز خوشحالی از بارش باران و ورود سیلاب به منطقه سیستان گفت: در شرایط ترسالی با توجه به اینکه دشت سیستان؛ استعداد قابل توجهی در زمینه کشاورزی دارد دانشگاه زابل با استفاده از سرمایه‌ اجتماعی و نیروی انسانی در اختیار در راستای شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های این منطقه نقش آفرین و امید آفرین باشد.

احمدعلی موهبتی در دیدار با رئیس و هیات‌رییسه دانشگاه زابل اظهار داشت: نقش دانشگاه زابل در دوره خشکسالی ۲۰ ساله سیستان حائز اهمیت است و چه بسا اگر نقش‌آفرینی و حضور دانشگاهیان و نخبگان نبود، این منطقه در این مدت خالی از جمعیت می‌شد.

 وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر همدلی و هماهنگی خوبی بین دانشگاهیان به عنوان اتاق فکر منطقه سیستان با مسئولان اجرایی این خطه شکل گرفته و قطعاً تداوم این همدلی به نفع مردم سیستان، استان و حتی کشور خواهد بود.

موهبتی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه بخشی از نیروی انسانی متخصص در اختیار را به سمت کارهای تولیدی و خلق ثروت سوق بدهد.

 استاندار سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: آمادگی داریم اطلاعات و امکانات مورد نیاز دانشگاه را از طریق  دستگاه‌های اجرایی مربوطه تامین کنیم؛ تا ایده های نوین دانشگاهی که قابلیت اجرایی و عملی شدن در این منطقه را دارند، به منصه ظهور برسانیم.

رییس دانشگاه زابل هم در این جلسه با بیان اینکه تا به حال این دانشگاه در زمینه کارهای الگویی و تحقیقاتی فعالیت داشته است؛ بیان کرد: بدنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت‌ها ‌و امکانات در اختیار  در راستای تولید ثروت و درآمدزایی برای مردم سیستان بهره ببریم.

دکتر افراسیابی افزود: برای اولین بار از سوی وزارت علوم، نقشه راهبردی دانشگاه زابل ابلاغ شده است که این موضوع کمک می‌کند، طرح‌هایی را در منطقه اجرا کنیم که تولید ثروت برای مردم کند.

وی ادامه داد: دانشگاه به عنوان بازوی سیستم اجرایی استان آمادگی دارد با طراحی الگوهای تجاری، طرح‌های سرمایه‌گذاری مختلف را با توجه به نیاز و استعداد استان اجرا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha