• چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99020302087
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری:

مصرف موادمخدر از کرونا پیشگیری نمی‌کند

مصرف موادمخدر از کرونا پیشگیری نمی‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری گفت: شاهدیم که پس از شیوع کرونا ویروس شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر مفید بودن استفاده از موادمخدر در پیشگیری و درمان کرونا ویروس به صورت وسوسه‌انگیز در حال انتشار بود، در حالی که مصرف موادمخدر از کرونا پیشگری نمی‌کند.

سیدقدیر مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بحران‌ها همواره در زمان وقوع و بعد از آن تهدیدهایی را به دنبال دارند، اظهار کرد: تهدیدهای ناشی از بحران‌ها می‌تواند بر روان انسان‌ها تأثیرگذار باشد.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کرونا ویروس تبعات اجتماعی، اقتصادی و ... فراوانی را برای زندگی افراد جامعه ایجاد کرده است، افزود: به دنبال این هستیم که آموزش‌هایی از طریق بستر فضای مجازی آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ایجاد شده در ایام شیوع کرونا در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان را با برگزاری آموزش‌های مجازی برگزار و  خانواده‌ها را از عواقب این معضلات در آینده آگاه کنیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه امروز اعتیاد یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است، توضیح داد: شاهدیم که پس از شیوع کرونا ویروس شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر مفید بودن استفاده از موادمخدر در پیشگیری و درمان کرونا ویروس به صورت وسوسه‌انگیز در حال انتشار بود، به همین منظور برخورد با انتشار دهندگان این مطالب در دستور کار قرار ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گرفت، موادمخدر از کرونا پیشگری نمی‌کند و تأثیری در درمان آن ندارد.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: سودجویان درصدد بودند از فرصت به وجود آمده و تبلیغات دروغین موادمخدر را در بین جامعه هدف عرضه کنند، بنابراین برخورد با عوامل توزیع موادمخدر در استان در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و میزان کشفیات نیز در این مدت باتوجه به کاهش ورود و خروج خودرو به استان مورد توجه بود.

وی اضافه کرد: همچنین رصد و نظارت در مناطق آسیب‌پذیر در این مدت در حال انجام است، نظارت به علت عدم مداخلات اجتماعی در حوزه موادمخدر کاهش نداشته است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به اجرای طرح یاری‌گران سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این طرح به علت تعطیلی مدارس و عدم ارتباط با والدین و دانش‌آموزان تا حدودی کمرنگ شد، اما درصدد هستیم مجددا با استفاده از زیرساخت‌های آموزش مجازی در مدارس مفاهیم این طرح را با والدین و دانش‌آموزان به اشتراک بگذاریم.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه بحران کرونا ویروس نیز مانند سایر بحران‌ها از بین می‌رود، یادآور شد: پساکرونا ما نیز برنامه‌های خود را در خصوص توانمندسازی والدین برای مهارت‌های زندگی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با قوت ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد: قرنطینه خانگی فرصت طلایی و مناسبی است تا ارتباطات والدین و فرزندان و همچنین والدین با یکدیگر تقویت شود و در این ایام بتوانیم مهارت‌های زندگی را تقویت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha