سیدالهام میرداماد، در گفتوگو با ایسنا، گفت: از آنجاییکه کلاس های صورت و لحن قرآن تخصصی است، فراگیران از شرکت در کلاس های مجازی خودداری کردند.
وی با اشاره به اینکه فاصله افتادن در آموزشها موجب فراموشی آموختهها میشود، اظهارکرد: تمام فراگیرانی که در آموزشهای مجازی شرکت نکردند، باید پس از تمام شدن این مدت، آموزشها را از ابتدا شروع کنند و این فاصله آسیب بسیاری را به آموختههای آنان وارد می کند.
مدیرموسسه قرآنی معراج در بجنورد اظهار کرد: در حوزه آموزشهای قرائت با توجه به اینکه فایلهای آموزشی نیز در اختیار فراگیران قرار میدهیم اما همچنان مشکل داریم و فراگیران همکاری لازم را ندارند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا ارتباط فراگیران با مباحث قرآنی قطع نشود، اضافه کرد: گروههای حفظ، قرائت و... را در شبکههای اجتماعی ایجاد کردیم اما متاسفانه تنها کلاس حفظ قرآن را نتوانستیم بهتر از دیگر دورهها مدیریت کنیم و این در حالی است که این ارتباط پررنگ نیست اما نسبت به دیگر دورهها شرایط بهتری دارد.
وی با بیان اینکه طی هفته، معلمهای قرآنی دو مرتبه با فراگیران تماس تلفنی برقرار و شرایط آنها را بررسی میکنند، اظهار کرد: تعداد شرکت کنندگان حاضر در کلاس حضوری دورههای حفظ قرآن پیش از کرونا 54 نفر بود و در حال حاضر با پیگیریهای فراوان میتوانیم آن ها را به تعداد 30 نفر برسانیم.
میرداماد با تاکید براینکه حفظ ارتباط همین تعداد از فراگیران با مباحث قرآنی نیز با تشویق و برگزاری مسابقه و.. انجام میشود، ادامه داد: با پیگیریهای فراوان فراگیر را راضی میکنیم که در کلاسهای مجازی شرکت کنند اما متاسفانه زیرساختهای اینترنتی نیز مشکل دارد و با مشکلاتی چون نبود اینترنت، فیلتر بودن برخی از شبکههای اجتماعی و.. مواجه میشویم.
مدیرموسسه قرآنی معراج در بجنورد عنوان کرد: زیرساختهای فعالیتهای مجازی قرآنی نه تنها در استان بلکه در کشور به درستی طراحی نشده است و باید نرمافزارهای مخصوص فعالیتهای قرآنی طراحی شود تا در این شرایط با مشکلات مختلف مواجه نشویم.
انتهای پیام


نظرات