• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99020906289

رئیس اورژانس فارس اعلام کرد:

افزایش ۱۰۴ درصدی ماموریت اورژانس فارس در فروردین ماه

افزایش ۱۰۴ درصدی ماموریت اورژانس فارس در فروردین ماه

ایسنا/فارس رئیس اورژانس فارس اعلام کرد که ماموریت‌های اورژانس استان در فروردین ماه امسال با ۱۰۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶۹۰۰ ماموریت رسید.

محمدجواد مرادیان سه‌شنبه ۹ اردیبهشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس از ۳۰ بهمن در کشور و افزایش تعداد درخواست امداد از اورژانس ۱۱۵، در فروردین ماه ۶ هزار و ۹۶۳ ماموریت توسط تیمهای امدادی اورژانس فارس انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

او همچنین از افزایش تعداد تماس و مشاوره در ماه گذشته خبر داد و گفت: با تلاش کارشناسان مرکز پیام اورژانس شیراز ۵۷ هزار و ۳۰۴ تماس و ۱۷ هزار و ۷۹۸ مشاوره انجام شده است که به ترتیب ۳۱ و ۲۶۸ درصد افزایش داشتهایم.

رئیس اورژانس فارس با اشاره به کاهش حوادث ترافیکی در فروردین ماه نیز گفت: در بازه زمانی ذکر شده ۱۱۲۲ حادثه ترافیکی شهری و ۹۵۰ حادثه ترافیکی جاده ایی توسط تیمهای اورژانس فارس امدادرسانی شد که به ترتیب ۳۹ و ۳۳ درصد کاهش داشته است.

مرادیان خاطرنشان کرد: در حوادث ترافیکی فروردین ماه ۲ هزار و ۲۴۰  نفر مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است و از مجموع مصدومین ۷۰۸  نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان و ۱۷۳۲ نفر نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

او با بیان اینکه متاسفانه در حوادث ترافیکی ماه گذشته در استان ۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد کاهش داشته‌ایم، یادآور شد: امروزه مبارزه با کرونا ویروس در جبهه سلامت کشور تبدیل به بزرگترین دغدغه کادر درمان شده و اورژانس ۱۱۵ همواره در راس این مبارزه حضور داشته است و در سخت ترین لحظات در کنار مردم بوده و خواهد بود، لذا از آحاد مردم خواهشمندیم کرونا را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha