• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99020906797
  • خبرنگار : 50024

رئیس شورای شهر کرج:

مدیریت شهری کرج میراث‌دار بدهی‌های سال‌های گذشته است

مدیریت شهری کرج میراث‌دار بدهی‌های سال‌های گذشته است

ایسنا/البرز رئیس شورای شهر کرج گفت: پروژه مترو در طول ۱۶ سال منتهی به سال ۹۶ صرفاً ۳۱ درصد رشد فیزیکی داشت ولی از شروع شورای پنجم تا کنون به ۴۱ درصد رسیده است.

اکبر سلیم نژاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخبین مردم برای پیگیری امور هستند، اظهار کرد: بدون شک با تلاش افرادی که با رأی مردم به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه می‌یابند، سرعت دستیابی به عمران و آبادانی افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی گلایه دارند که در دوره پنجم شورا پروژه شاخصی در کرج اجرا نشده افزود: اولویت شورای پنجم تکمیل پروژه‌های بزرگی مثل بزرگراه شمالی و تقاطع حصارک است که در طول سال‌های گذشته کلنگ زنی شده ولی هنوز به اتمام نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: قبول داریم که شورای پنجم در آغاز مسیر خود در انتخاب شهردار دچار فرصت سوزی شد ولی به درستی در برابر فشارهای صاحبان قدرت برای انتخاب شهرداران تحمیلی ایستادگی کرد.

این مسئول با بیان اینکه مدیریت شهری کرج میراث دار بدهی زیادی است، توضیح داد: در حال حاضر هر ماه ۱۲ و نیم میلیارد تومان از بدهی دوره گذشته مدیریت شهری به بانک شهر پرداخت می‌شود.

سلیم نژاد اضافه کرد: تنها در پروژه بزرگراه شمالی میراث دار ۷۹۰ میلیارد تومان بدهی بودیم که ۲۰۰ میلیارد آن تسویه شد و در حال طی مراحل اداری جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت هستیم.

وی در ادامه به تسریع در تکمیل پروژه قطار شهری به عنوان یکی از موفقیت‌های شورای پنجم اشاره کرد و گفت: پروژه مترو در طول ۱۶ سال منتهی به سال ۹۶ صرفاً ۳۱ درصد رشد فیزیکی داشت ولی از شروع شورای پنجم تا کنون به ۴۱ درصد رسیده است.

 رئیس شورای شهر کرج از تصویب لوایح احداث تئاتر شهر، تاسیس موزه شهر به منظور گردآوری آثار باستانی کرج، احداث قرائت خانه‌ها، راه اندازی فرهنگسراهای خصوصی، احداث کتابخانه مرکزی و ایجاد سراهای محله از دیگر اقدامات شورای پنجم نام برد.

وی تصریح کرد: حذف سیستم دونقشه‌ای در ساخت و سازها، حذف صدور دستی نقشه‌های ساختمانی و الکترونیکی کردن پروسه آن و توجه ویژه به نوسازی بافت‌های فرسوده و تصویب مشوق‌های قانونی از دیگر موضوعاتی است که در شورای پنجم به آنها توجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha