• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99021007540
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی استان:

ایجاد سازمان و نظام تصمیم‌گیری مشارکتی در لرستان ضروری است

 ایجاد سازمان و نظام تصمیم‌گیری مشارکتی در لرستان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: ایجاد سازمان و نظام تصمیم‌گیری مشارکتی با حضور نخبگان در لرستان ضروری است.

دکتر سید علی نادر دهقانی در حاشیه بازدید مهرداد ویس‌کرمی، منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی که ظهر امروز دهم اردیبهشت ماه انجام گرفت بیان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان جزو  واحدهای موفق کشور محسوب می‌شود که این مهم با پیگیری، فداکاری، همکاری و همدلی به اینجا رسیده است.

وی با بیان اینکه از نمایندگان توقع می‌رفت از جهاد دانشگاهی استان حمایت‌های بیشتری می‌کردند، افزود: خوشبختانه در این نهاد کارهای قابل دفاعی در راستای توسعه لرستان انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان جزو مراکز مجهز و مدرن به لحاظ تجهیزات با تکنولوژی بالا در کشور محسوب می‌شود و تعداد زیادی از مردم استان و استان‌های همجوار را پوشش می‌دهد.

دهقانی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی بزرگترین مرکز تولید قلمه و نشاء را در استان ایجاد کرده است، عنوان کرد: در بحث تولید گیاهان دارویی و شهرک گلخانه‌ای این ظرفیت وجود دارد که ۱۰ هزار فرصت شغلی بصورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کنیم.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه گلخانه خوبی در بام لرستان و شهرک گلخانه‌ای در شهرستان کوهدشت ایجاد کردیم، افزود: همچنین در طرح ملی مشاغل خانگی ورود پیدا کرده و ۲۷۳۰ فرصت شغلی پایدار ایجاد کردیم.

دهقانی گفت: در مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی استان جوانان تحصیل‌کرده، خلاق و با ایده را جذب و حمایت کردیم  و همین گروه‌ها سال گذشته  میلیاردها  تومان فناوری را به کشورهای سوئد، انگلستان، امارات، مالزی، کویت و ... بفروش رسانده‌اند.

وی از اخذ مجوز دو مرکز نوآوری و شکوفایی و مجوز پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی توسط جهاد دانشگاهی لرستان خبرداد و گفت: در لرستان مشکلات زیاد است و باید بتوانیم با تلاش و مدیریت جهادی این مشکلات را مرتفع ساخت.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان مهاجرت نخبگان را از جمله مشکلات استان عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی استان مهاجرت نخبگان است، بیان کرد: باید بستر لازم برای حضور نخبگان در استان مهیا کنیم تا از خروج آنان جلوگیری شود.

دهقانی به کاهش نرخ باروری در استان اشاره کرد و گفت: نرخ باروری در استان روبه کاهش است که باید این امر ریشه یابی و عارضه یابی شود.

وی افزایش آمار طلاق، کاهش ازدواج، فرهنگ کارمند پروری، کارهای زیربنایی غیراصولی، وضعیت توسعه نیافتگی روستاها، شکل و سیمای شهری و ... را از دیگر مشکلات لرستان عنوان کرد و افزود:  یکی دیگر از مشکلات استان این است که مراکز آموزش عالی نتوانسته‌اند نقش اساسی در توسعه استان به هر دلیل ایفا کنند.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی لرستان بر ایجاد سازمان و نظام تصمیم‌گیری مشارکتی در استان تاکید کرد و گفت: با ایجاد این نظام می توان از ظرفیت نخبگان در استان بهره برد.

دهقانی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی لرستان قابلیت دارد در حوزه درمان سرطان مرکز تخصصی ایجاد کند و همچنین در حوزه ایجاد مرکز به‌نژادی دام ورود پیدا کند تا بتواند در امر دامپروری تحول خوبی در استان ایجاد کند که البته این مهم با حمایت نمایندگان و مسئولین و تامین اعتبار لازم محقق خواهد بود چرا که جهاد دانشگاهی نیروی کارآمد و متخصص را در این راستا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha