• چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99021007752
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر مطرح کرد؛

سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت مشکل دانشجویان برای شرکت در کلاس‎های مجازی

سرعت پایین و هزینه بالای اینترنت مشکل دانشجویان برای شرکت در کلاس‎های مجازی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: سرعت پایین، قطعی و هزینه بالای اینترنت از مهم‌ترین مشکلات دانشجویان برای شرکت در کلاس‎های مجازی دانشگاه است.

هادی معماریان در جلسه فناوری مرکز آموزش عالی کاشمر با بیان اینکه این مشکلات موجب افزایش هزینه اینترنت دانشجویان شده است، عنوان کرد: روزانه بالغ بر 65 کلاس درس ‏مجازی برخط (آنلاین) در مرکز آموزش عالی کاشمر برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و احساس نیاز برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از بستر آموزش مجازی از نیمه دوم اسفند ‌‏1398، کلاس‌های درسی در بستر فضای مجازی برگزار شدند، که هم اکنون 95 درصد کدهای درسی ارائه شده در رشته‎های مختلف مرکز به صورت برخط در حال برگزاری هستند.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر همچنین در خصوص قابلیت‎های سامانه آموزش مجازی مرکز آموزش عالی بیان کرد: سامانه موجود امکان برگزاری 30 کلاس مجازی هم‌زمان با ظرفیت 500 کاربر را داشته و امکان تعامل و بحث بین استاد و دانشجو و بررسی حضور-غیاب دانشجویان نیز وجود دارد.

وی گفت: تا کنون بیش از 320 عنوان درسی و 30 جلسه مدیریتی بر روی سامانه بارگذاری شده است، این سامانه قابلیت آن را دارد که چنانچه دانشجویی نتواند به هر دلیلی به صورت آنلاین از کلاس‎ها استفاده نماید، فایل دروس ارائه شده، به صورت آفلاین نیز برای استفاده در هر زمانی ذخیره گردد.

معماریان اظهار کرد: خرید و ارتقای تجهیزات سخت‌افزاری مانند قلم نوری، هدست و سایر تجهیزات مورد نیاز آموزش الکترونیک، تجهیز کلاس‌های سمعی بصری با تخته هوشمند، لپ‌تاپ و سایر تجهیزات مورد نیاز بخش دیگری از اقدامات فنی و پایه‌ای ‏انجام شده در مرکز آموزش عالی کاشمر است.‏

وی با اشاره به نقش و جایگاه اجتماعی مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان مرکزی پیشرو در توسعه پایدار منطقه افزود: در راستای این مسئولیت اجتماعی، مرکز آموزش عالی کاشمر برای کمک به سایر دستگاه‎ها آمادگی برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی را در بستر سامانه آموزش مجازی مرکز دارد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر در ادامه عنوان کرد: با توجه به درخواست دانشجویان مبنی بر رایگان شدن هزینه اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی، با تصمیم‌گیری‎های صورت گرفته و به منظور جبران بخشی از هزینه‌های اینترنت مصرفی دانشجویان، بسته حمایتی شارژ اینترنت برای استفاده بهتر از آموزش‎های الکترونیکی به تمامی دانشجویان مرکز اعطا می‌شود.

وی مطرح کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور و حذف آموزش حضوری، عملاً آموزش در دانشگاه‌ها بر بستر مجازی قرار گرفت؛ که در این راستا دانشجویان با مشکل هزینه‌بر بودن این مدل و البته دانشگاه‌ها نیز با چالش جدیدی برای فراهم کردن بستر آموزش مجازی مواجه شدند.

معماریان گفت: دانشجویان برای بهره‎مندی از کلاس‎های آموزش الکترونیکی باید هزینه اینترنت پرداخت کنند که بسیاری از آن‌ها قادر به تأمین این هزینه نیستند. از سویی با توجه به بنیه مالی ضعیف مراکز علمی و دانشگاهی از جمله مرکز آموزش عالی کاشمر انتظار داریم همان طور که خیران شهرستان در همه امور خیر مشارکت خوبی دارند، حوزه آموزش عالی را نیز از کمک‎های خیرخواهانه و نیکوکارانه خود بی‌بهره نگذارند، به ویژه آن که در شرایط فعلی تأمین برخی هزینه‎های آموزش دانشجویان می‎تواند جایگاه و بستر خوبی برای کمک خیرین باشد.

وی بیان کرد: به جد پیگیر برگزاری کلاس‎های آنلاین در مرکز آموزش عالی کاشمر بوده‎ایم. اگر چه ممکن است در جریان اینترنت اختلال وجود داشته باشد اما با توجه به ضبط دروس، دانشجویان می‎توانند بعداً مطالب را دانلود کنند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha