• شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99021309228

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان:

از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی 300 هزار نفر در شاد نام‌نویسی کرده اند

از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی 300 هزار نفر در شاد نام‌نویسی کرده اند

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان اعلام کرد: از مجموع حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در سامانه «شاد» نام‌نویسی کرده‌اند و بقیه به دلیل مشکلاتی نظیر نبود اینترنت، نبود موبایل هوشمند و تبلت در خانواده‌ها، ضعف بنیه مالی و کم‌برخوردار بودن والدین و همچنین ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی نتوانسته‌اند در این سامانه آموزشی ثبت نام کنند.

به گزارش ایسنا از سیستان‌وبلوچستان، این‌ روزها که شیوع ویروس کرونا مدارس سطح کشور را به تعطیلی کشانده و امکان حضور در کلاس فراهم نیست، مسئولان گزینه آموزش مجازی را پیشنهاد می‌کنند. اما این گزینه به نظر می‌رسد در سیستان و بلوچستان به یک شوخی شبیه است.

سیستان و بلوچستان همیشه با محرومیت همراه بوده و سال‌ها از فناوری‌های روز جا مانده است. اگر در مدارس سایر نقاط کشور دغدغه امکانات آموزشی مدرن را دارند، دانش‌آموزان این استان حتی از امکان مدرسه هم محروم و بخش در کپرها مشغول علم‌آموزی هستند.

این‌ روزها هم که زمزمه آموزش مجازی به گوش می‌رسد، دانش‌آموزانی که همیشه از نعمت کلاس درس استاندارد و حداقل امکانات محروم بوده‌اند، باز هم به دلیل نداشتن دسترسی به اینترنت از تحصیل جا می‌مانند و رنج محرومیت را به دوش می‌کشند.

سامانه «‌شاد» که توسط وزارت آموزش و پرورش برای آموزش آنلاین راه‌اندازی شده است، بیشتر موجب غم دانش‌آموزان سیستان ‌و ‌بلوچستان شده است. زیرا برای ورود به این سامانه، نیاز به نصب اپلیکیشن شاد و یا ثبت‌نام در نسخه تحت وب آن است که به‌ دلیل ضعف زیرساخت‌ها، برای نیمی از مردم استان امکان‌پذیر نیست.

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان اعلام کرد: از مجموع حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در سامانه «شاد» نام‌نویسی کرده‌اند و بقیه به دلیل مشکلاتی نظیر نبود اینترنت، نبود موبایل هوشمند و تبلت در خانواده‌ها، ضعف بنیه مالی و کم‌برخوردار بودن والدین و همچنین ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی نتوانسته‌اند در این سامانه آموزشی ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و ظرفیت بسیار خوب رادیو و تلویزیون به منظور تکمیل چرخه آموزش مجازی انجام گرفته و تدابیر مجموعه‌های مختلف کماکان ادامه خواهد داشت.

رخشانی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعطیلی مدارس، آموزش در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان همچنان استمرار دارد اظهار داشت: با مشارکت و همکاری معلمان و سرگروه‌های آموزشی درسی استان فیلم‌های آموزشی بر روی سایت اداره فناوری و گروه‌های آموزشی استان بارگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha