• دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99021510791
  • خبرنگار : 50176

رئیس‌کل دادگستری لرستان:

عبادات خالصانه بهترین مانع ورود به جرائم است

 عبادات خالصانه بهترین مانع ورود به جرائم است

ایسنا/لرستان رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: عبادات خالصانه بهترین مانع ورود به جرائم است.

محمد رزم در جلسه تعاملی فعالیت‌های فرهنگی ماه مبارک رمضان با پرسنل معاونت فرهنگی دادگستری لرستان که امروز پانزدهم اردیبهشت‌ماه صورت گرفت، اظهار کرد: ماه پرفیض و برکت رمضان فرصت مناسبی است که انسان به درجه اعلاء خودسازی برسد و این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که عبادات خالصانه بهترین مانع ورود به جرائم است.

وی تصریح کرد: ازآنجایی‌که دین مقدس اسلام همه جهات شخصیتی، دینی، تفکراتی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...را مورد تأکید قرار داده است و ماه مبارک رمضان که همه اوقات و ساعاتش تضمین کننده قوه درونی و فطری انسان است و انسانی که از بعد روانی و قلبی در مسیر سیرالی الله حرکت کند از آسیب‌های اجتماعی به دور خواهد بود، قطعاً همین انسان جزء آن دسته از افراد اجتماع نخواهد بود که به سمت‌وسوی جرائم سوق داده شود و ایمان و تقوی می‌تواند در خیلی از ابعاد تضمین‌کننده وضعیت اجتماعی وی باشد.

رئیس‌کل دادگستری به نقش روزه که برترین فیض الهی و عامل دوری از گناه است اشاره کرد و با ذکر حدیث شریفی در میزان الحکمه از کلام امیرالمؤمنین علی(ع) افزود: روزه دل و دوری از فکر گناه از روزه غذا و خوردن بالاتر است.

رزم امساک از خوردن و آشامیدن را فقط یک پله از درجات معنوی ماه پرفیض رمضان برشمرد و تأکید کرد: همه انسان‌ها در پرتو عنایات الهی صاحب همه نوع فضل و کرمی هستند لکن این خود انسان است که با بی‌توجهی و عدم تفکر در وجود خداوند متعال، خود را در مهلکه و مرداب گناه گرفتار می‌کند.

این مقام ارشد قضایی استان با اشاره به این موضوع که جرائم زائیده علل فراوانی است لیکن خودسازی و شناخت خداوند متعال عامل پیشگیری از بروز جرائم است افزود: با نگرش صحیح و فهیمانه به دین مبین اسلام و پیروی از منویات ائمه معصوم(ص) و بهره‌گیری از فضایل ناب قرآن کریم به‌ویژه در این ماه شریف که بهار قرآن است می‌توان خود را به سرمنزل حقیقی رساند و از بند اسارت تن فارغ شد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان اضافه کرد: برهمه لازم است که با تقویت قوای معنوی درونی و توکل حقیقی به ساحت خالق بی‌همتا، قدمی به‌سوی تکامل واقعی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha