• چهارشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99021712724
  • خبرنگار : 50147

مدیرعامل هلال احمر بوشهر:

ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است

ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است

ایسنا/بوشهر مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر گفت: در دنیا ۵۲ حادثه انسان‌ساز و طبیعی داریم که در کشور ما سالانه تعداد زیادی از این حوادث رخ می‌دهد و ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است.

غلامرضا حاجیانی در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: هدف هلال احمر نجات زندگی افراد است و این نهاد تمام تلاش خود را از گذشته تا امروز در این مسیر صرف کرده تا بتواند افرادی که در معرض آسیب و خطر هستند را نجات دهد.

وی با تاکید بر آمادگی هلال احمر در زمان وقوع سوانح و بحران ها عنوان کرد: نیاز است که در زمان وقوع حوادث نیروی انسانی آموزش دیده همراه با آمادگی لازم مهیا باشد، همچنین امکانات که پس از نجات اهمیت می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه کشور ما یک کشور حادثه‌خیز است، افزود: در کل دنیا ۵۲ حادثه انسان‌ساز و طبیعی داریم که در کشور ما سالانه تعداد زیادی از این حوادث رخ می‌دهد و ایران جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا است.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۹ پایگاه امداد جاده‌ای، ۵ ایستگاه ساحلی و دریایی، یک پایگاه کوهستانی، یک پایگاه هوایی و یک سیستم واکنش سریع که در مرکز استان مستقر است.

حاجیانی یادآور شد: سال ۹۸ پر از تلاطم و حادثه بود که با سیل گلستان آغاز شد و پس از آن نیز سیل استان خوزستان که بوشهر به عنوان استان معین وارد عمل شد و به کمک این استان‌ها شتافت. اخیراً نیز سیل سیستان و بلوچستان و آسیب‌هایی که به هرمزگان وارد شد و تیم‌های اعزامی به همراه اقلام مورد نیاز از بوشهر به یاری آنها رفتند.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای نجاتگران هلال احمر ۲۰ دوره آموزشی و بیش از ۱۰۰ مانور شامل زلزله، آواربرداری و آتش‌سوزی اجرا شده است. همچنین مانور سنگین هسته‌ای در سال ۹۸ که در این رزمایش هلال احمر به عنوان سرگروه تیم امداد و نجات به همراه ۱۹ دستگاه دیگر موفق به اسکان اضطراری و امداد و نجات، انتقال و درمان تحت فرماندهی متمرکز تا عادی‌سازی شرایط شدند.

این مسئول در خصوص شیوع بیماری کرونا و اقدامات هلال احمر در این راستا گفت: با استفاده از نیروهای مردمی و داوطلبین، فعالین اجتماعی، بسیج و هلال احمر در ایستگاه‌های تب‌سنجی و کنترل ورودی‌های شهر در طی ۴۰ روز اعمال محدودیت ۹۵۴ هزار نفر غربالگری و تب‌سنجی شدند که به حق کار بسیار سختی بود. در این مدت ۳۵۶ هزار خودرو ورودی به شهرهای استان بوشهر کنترل شدند و در این میان ۴۷ نفر علامت‌دار به بیمارستان‌ها هدایت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: سال گذشته ۷۰۹ مورد حادثه از جمله آتش‌سوزی، خدمت حضوری، زلزله، سیل و آبگرفتگی، امداد هوایی و... در واحد EOC (مرکز عملیات امداد و نجات) ثبت شده است که مجموع کل نجات‌یافتگان ۵۰۶ نفر بوده‌اند.

غلامرضا حاجیانی ادامه داد: همچنین در سال گذشته اسکان اضطراری به ۲۰ هزار و ۶۰۹ نفر ارائه شد که بیش‌تر این موارد در حوادث سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha