• سه‌شنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99022316819

معاون استاندار یزد:

اقتصاد دانش‌بنیان استراتژی اولویت‌دار برای توسعه یزد است

اقتصاد دانش‌بنیان استراتژی اولویت‌دار برای توسعه یزد است

ایسنا/یزد معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۹۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان فعالیت می‌کنند گفت: اقتصاد دانش‌بنیان استراتژی اولویت‌دار یزد برای توسعه بیش از پیش است.

«اکرم فداکار» در ششمین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان برای توسعه بیش از پیش، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان رویکردی نوین بوده و نقش مهمی در افزایش ارزش افزوده و کیفیت نهایی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت استان یزد در بحث اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: نیروی انسانی توانمند و نخبگان علمی در رشته‌های مختلف از جمله مزیتهای یزد برای توسعه اقتصاد دانش بینان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که ردپای اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از استراتژی‌های جدی توسعه در استان وجود دارد، گفت: گفتمان‌سازی این مهم در حوزه‌های مختلف یکی از مهمترین دستاوردهای مدیریت استان یزد در راستای توسعه همه جانبه است.

فداکار تدوین برنامه عملیاتی در حوزه اقتصاد دانش بنیان را یکی از اقدامات انجام شده و در دستور کار استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان این‌که استان یزد در حوزه اقتصاد دانش بنیان نسبت به جمعیت رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: یزد در حوزه آموزش نیز رتبه چهارم کشور، در شاخص توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری رتبه سوم و در شاخص تعداد محصولات اقتصاد دیجیتال به نسبت جمعیت بعد از تهران رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون استاندار یزد عدم شاخص تجمیعی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از دغدغه‌های این حوزه دانست و بیان کرد: استان یزد در شاخص تعداد محقق و جمعیت در جایگاه سوم کشور است.

فداکار با بیان این‌که در حال حاضر اقتصاد دانش‌بنیان استراتژی اولویت‌دار برای توسعه استان یزد است، گفت: طرح «یزد الگوی اقتصاد دانش بنیان» محور فعالیت و برنامه‌ریزی مدیریت ارشد استان در این حوزه است.

وی در پایان راه‌اندازی مراکز نوآوری در حوزه صنعت و توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار جدی استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی قوی کارخانه نوآوری و محله فناوری دو طرح در دستور کار برای سال جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha