• پنجشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99022518096
  • خبرنگار : 50294

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید استان خبر داد:

هدف‌گذاری۳ روستای بدون بیکار در کردستان

هدف‌گذاری۳ روستای بدون بیکار در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: سه برنامه روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق های خرد محلی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان برای سال 1399 در نظر گرفته شده که هدف‌گذاری آن سه روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول و تعداد 10 صندوق خرد محلی در هر شهرستان است.

جعفر شرف خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تعداد 1633 فقره تسهیلات به مبلغ 640،574 میلیون ریال برای ایجاد اشتغال 1976 نفر پرداخت شده است. که باعث کسب رتبه 3 منطقه ای در پرداخت تسهیلات شده است.

وی افزود: از عمده اقدامات این حوزه به شناسایی 10 روستا محصول در 10 شهرستان و پرداخت 137 فقره تسهیلات در8 شهرستان و 9 روستا شامل روستاهای شارانی در مریوان، دیوزناو و دل در سروآباد، سرا در سقز، قمچقای در بیجار، سرتیپ آباد و شوراب حاجی در قروه، سراب حاجی پمق در دهگلان و بلان در کامیاران به مبلغ 48،850 میلیون ریال اشاره کرد و روستاهای دولاب در سنندج، شاهینی و پشاباد در کامیاران در دست اقدام می باشد.

شرف خانی افزود: در حوزه صندوق های خرد محلی تعداد 30 فقره تسهیلات به مبلغ 10،000 میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال 750 نفر پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه تجهیز منابع که یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد استان‌ها می باشد صندوق استان کردستان در این حوزه رشد 8 برابری تجهیز منابع در سال 98 نسبت به سال 97 داشته است. به طوریکه در سال 97 مبلغ 6 میلیارد ریال تجهیز منابع داشته است که این عدد در سال 98 به 47 میلیارد ریال رسیده است. همچنین یکی دیگر از برنامه های تجهیز منابع در سال 98 تجهیز منابع از طریق پایانه های فروشگاهی (POS) می باشد که در این حوزه در سال 98 نسبت به سال 97 رشد تقریباً 3 برابری داشته است یعنی از تعداد 122 دستگاه به 328 دستگاه در سال 98 رسیده است.

مدیرکل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: در حوزه حقوقی افزایش 52 درصدی اختتام پرونده های حقوقی در سال 98 نسبت به سال 97 به این ترتیب که جمع وصول پرونده های حقوقی سال 98 مبلغ 18 میلیارد ریال که نسبت به سال 97 مبلغ 630 میلیون ریال افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه وصول مطالبات پرونده های معوق، سررسیدگذشته و مشکوک الوصول در سال 98 نسبت به سال 97 با توجه به انتظار وصول در نظر گرفته شده در سال 98 ، 104 درصد یعنی 4 درصد بیشتر از انتظار وصول اقساط پیش بینی شده در این حوزه جذب شده است.
 شرف خانی در پایان یادآور شد: سه برنامه روستای بدون بیکار، هر روستا یک محصول و صندوق های خرد محلی در راستای ایجاد اشتغال پایدار در استان برای سال 1399 در نظر گرفته شده است که هدف‌گذاری آن سه روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول و تعداد 10 صندوق خرد محلی در هر شهرستان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha