• پنجشنبه / ۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99030100289
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

کمبود نهاده‌های دامی در بخش کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری

کمبود نهاده‌های دامی در بخش کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی بر روی قیمت محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی تأثیر مستقیم دارد، گفت: مشکل اصلی ما در شرایط فعلی کمبود نهاده‌ها در بخش کشاورزی است.

ذبیح‌الله غریب یک خردادماه در کمیسیون ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری در خصوص روند افزایشی و کاهشی محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال، اظهار کرد: عرضه برخی از محصولات در خارج از فصل تولید موجب افزایش قیمت این محصولات می‌شود، در حال حاضر قیمت شیر، گوشت قرمز و مرغ به قیمت مصوب نرسیده است و با قیمت کمتر عرضه می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه قیمت نهاده‌های دامی بر روی قیمت محصولات تولیدی در حوزه کشاورزی تأثیر مستقیم دارد، افزود: سبوس، جو، سویا و ذرت از طریق سامانه عرضه می‌شود، مشکل اصلی ما در شرایط فعلی کمبود نهاده‌ها در بخش کشاورزی است و تقاضا در این بخش نیز افزایش داشته است.

وی بیان کرد: موجودی انبار ما در بحث نهاده‌ها ۶۰۰ تن ذرت و ۱۳۰۰ تن کنجاله سویا است و هفته آینده حدود ۱۵۰۰ تن سویا وارد استان می‌شود که نسبت به سال گذشته با حدود ۳۰ درصد افزایش توزیع نهاده در چهارمحال و بختیاری روبرو بودیم.

غریب درخصوص افزایش و کمبود برنج، گفت: نیاز کشور به برنج حدود ۲.۵ میلیون تن در سال است که از این میزان ۱.۵ میلیون تن تولید داخلی است، مشکل کمبود برنج به علت کاهش واردات و عدم تولید برنج در این فصل است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت جوجه‌ریزی در استان و مقایسه آن با سال ۹۲، یادآور شد: میزان جوجه‌ریزی در سال ۹۲ از ۱۴ میلیون به ۲۸ میلیون در سال ۹۸ رسیده است و ما نسبت به سال‌های گذشته با افزایش ۳۵۰۰ تنی تولید مرغ در استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵۰ هزار قطعه آماده کشتار است و حدود ۴ هزار تن مرغ ظرف ۴۵ روز آینده وارد بازار می‌شود، همچنین طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار مرغداری‌هایی که دارای رتبه A هستند می‌تواند مرغ مازاد خود را با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای صادرات به صورت تضمیمنی به فروش برسانند.

غریب از کاهش ۱۰ درصدی جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و خاطرنشان کرد: جوجه‌ریزی اردیبهشت‌ماه حدود یک‌ میلیون و ۳۴۰ هزار عدد بوده است، مرغ زنده با قیمت ۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha