محمد محمدی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی تبریز در شرایط کرونایی اظهار کرد: اصناف، کل سال را منتظر اسفندماه می مانند تا با افزایش فروش، سودی کسب کرده و بدهیهای خود را پرداخت کنند؛ اما امسال کرونا بازار را تعطیل کرد و صنف لوازم خانگی تاکنون در رکود به سر میبرد.
وی ادامه داد: سال ۹۸، سالی بسیار سختی برای تمامی اصناف بوده و شیوع ویروس کرونا، شرایط تمامی کسب و کارها را بحرانی تر کرده است و چکها همچنان در انتظار وصول هستند.
وی افزود: باتوجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا، تمامی مراسمهای عروسی لغو شده است؛ به تبع آن تهیه جهیزیه و خرید و فروشی انجام نمیگیرد و رکود سنگینی بر این بازار حاکم شده است.
محمدی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی قیمتها در بازار لوازم خانگی تبریز، گفت: به علت افزایش حقوق کارگران، قیمت لوازم خانگی نیز رشد یافته است.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی تبریز توضیح داد: کمبود برندهای خارجی در بازار فرصتی ایجاد کرده است که تولیدکنندگان داخلی با افزایش کیفیت کالاهای خود، مردم را برای استفاده از برندهای داخلی تشویق کنند.
وی خاطرنشان کرد: ولی متاسفانه تولیدکنندگان از این فرصت استفاده منفی کرده و قیمت ها را افزایش دادهاند.
انتهای پیام
نظرات