• یکشنبه / ۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99030402000
  • خبرنگار : 50058

مسلمانان روز عید فطر پاداش مبارزه با وسوسه‌های شیطان را می‌گیرند

مسلمانان روز عید فطر پاداش مبارزه با وسوسه‌های شیطان را می‌گیرند

ایسنا/قزوین یک کارشناس مذهبی گفت: مسلمانان در ماه مبارک رمضان، مبارزه با هوای نفس و وسوسه‌های شیطان را تمرین و مزد این زحمت خود را در عید سعید فطر دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مطهر سیدعلیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه عید فطر ازجمله اعیاد پرفضیلت است، اظهار کرد: در دعای قنوت نماز عید فطر می‌خوانیم که «اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذی» و در این دعا، خداوند به‌حق عید فطر قسم داده می‌شود و این بیانگر عظمت این روز است.

وی ادامه داد: در روایت آمده است کسانی که زحمت کشیده‌اند، در عید فطر پاداش خود را دریافت می‌کنند و افرادی که عمر خود را به بطالت گذراندند، دچار خسران می‌شوند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: خداوند متعال در این روز ثواب‌های بزرگی را برای بندگان مؤمن خود در نظر گرفته است؛ خداوند نزد ملائکه به انسان‌هایی که در مساجد ویژگی‌های پروردگار خود را فریاد می‌زنند، مباهات می‌کند.

وی اظهار کرد: از ابن‌عباس نقل‌شده که از رسول خدا (ص) شنیده که فرمودند: شب عید فطر که شب جوائز نام دارد، فرا رسد، خداوند پاداش عمل‌‏کنندگان را بدون حساب و شمارش ببخشد و چون صبح روز عید فرا رسد، خداوند فرشتگان را در تمام شهرها برانگیزد؛ پس در زمین فرود آیند و سر کوچه و گذرها بایستند و گویند: ای امّت محمد، به‌سوی پروردگار کریم برای نماز عید بیرون شوید که او پاداش فراوان دهد و گناهان بزرگ را بیامرزد.

حجت‌الاسلام سید علیزاده خاطرنشان کرد: مسلمانان در ماه مبارک رمضان، مبارزه با هوای نفس و وسوسه‌های شیطان را تمرین و مزد این زحمت خود را در عید سعید فطر دریافت می‌کنند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: خداوند مسیر بخشیده شدن و رستگاری را برای بنده خود فراهم کرده است و این انسان است که باید با استفاده از امکانات به این سمت حرکت کند.

حجت‌الاسلام سید علیزاده با بیان اینکه امیرمؤمنان (ع) درباره اهمیت این عید می‌فرماید: «واعلموا عباد الله! ان ادنی ما للصائمین والصائمات ان ینادیهم ملک فی آخر یوم من شهر رمضان: ابشروا عباد الله! فقد غفر لکم ما سلف من ذنوبکم فانظروا کیف تکونون فیما تستانفون؛ ای بندگان خدا! بدانید که کوچک‌ترین چیزی که برای مردان و زنان روزه‌دار است، این است که فرشته‌ای در روز آخر ما مبارک رمضان به آن‌ها ندا می‌دهد: ای بندگان خدا! بشارتتان باد که [خداوند متعال] تمام گناهان گذشته شما را آمرزید، پس بنگرید که بعد از این چگونه عمل خواهید کرد».

وی خاطرنشان کرد: مؤمنان در ماه مبارک رمضان آموختند که باید بنده مطیع خداوند باشند، یعنی زمانی که عید اعلام ‌شد، روزه گرفتن حرام است ولی در روزهای قبل خداوند، امر کردند که مسلمانان روزه‌دار باشند و از خوردن و آشامیدن امساک کنند. بهترین آدم‌ها با تقواترین آنان هستند.

سیدعلیزاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور به همدلی و مواسات را در ماه مبارک رمضان دادند، عنوان کرد: مسلمانان با کمک‌های مؤمنانه خود، وحدت در جامعه را به تجلی گذاشتند و این رزمایش گسترده توانست بخشی از نیاز مستمندان و فقرا را در ماه بندگی فراهم آورد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha