• چهارشنبه / ۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99030703382

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

بیش از ۹۰ درصد انجیر صادراتی ایران متعلق به فارس است

بیش از ۹۰ درصد انجیر صادراتی ایران متعلق به فارس است

ایسنا/فارس عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس گفت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد صادرات انجیر کشور از استان فارس انجام می‌شود، نیاز است شیوه نامه ملی صادرات این محصول در استان فارس تهیه شود.

خسرو فروغان در جلسه صادرات، واردات و گمرک این اتاق که با حضور متولیان بخش دولتی و خصوصی صادرات انجیر در استان برگزار شد، بیان کرد: عمده صادرات انجیر کشور از استان فارس و شهرستان استهبان انجام می‌شود و تفاوت میان کیفیت محصول و صادرات آن می‌تواند بر صادرکنندگان و بازارهای صادراتی استان فارس تاثیر منفی داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از اتاق بازرگانی فارس، فروغان افزود: استان فارس باید محوریت صادرات انجیر کشور را داشته باشد و بتواند بر ابعاد مختلف از جمله کیفیت این محصول صادراتی نظارت کند که در این زمینه نیاز است شیوه نامه مشترک صادرات انجیر با همکاری سازمان صنعت- معدن و تجارت استان، سازمان جهاد کشاورزی و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی فارس تهیه کند و آن را به تمام فعالان در این حوزه در کشور تعمیم دهد.

فروغان ادامه داد: هر گونه صادرات محصول انجیر در کشور اگر بدون کیفیت لازم و استانداردهای بین‌المللی انجام شود تبعات منفی آن بر عملکرد سایر فعالان این حوزه است و این نیاز تهیه این شیوه نامه را بیش از پیش می‌کند.

او با بیان اینکه گسترش بازار محصول انجیر در اقصی نقاط دنیا را دنبال می‌کنیم، اضافه کرد: یکی از آسیب‌های ما در صادرات انجیر، انحصار صادرات این محصول به کشورهای خاص است که ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی با همکاری تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی در حوزه انجیر استان کمک می‌کنیم بازار محصول انجیر از انحصار خارج شده و محصول انجیر ما در بازارهای بین‌المللی حضور گسترده تری داشته باشد.

فروغان با اشاره به سهم قابل توجه فارس در صادرات انجیر کشور، گفت: دستگاه‌های دولتی استان نیز باید با حمایت بخش خصوصی نقش خود را در صادرات محصول انجیر فارس به دنیا ایفا کند تا صادرکنندگان ما حضور موفقی در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه برای رفع مشکلات بخش اقتصاد و برخورداری از اقتصاد پویا و سالم باید از مسائل علمی بهره بگیریم، عنوان کرد: باید مشکلات صادرات انجیر استان احصا و سند چشم انداز صادرات این محصول در استان تهیه شود که شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس بستر مناسبی برای تهیه کارشناسی و علمی این سند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha