• پنجشنبه / ۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99030804299

مدیرکل ثبت اسناد فارس اعلام کرد:

ثبت ۱۰۸ هزار سند در سامانه الکترونیک دفاتر اسناد رسمی فارس

ثبت ۱۰۸ هزار سند در سامانه الکترونیک دفاتر اسناد رسمی فارس

ایسنا/فارس مدیرکل ثبت فارس با اشاره به تنظیم و ثبت تعداد ۱۰۷ هزار و ۷۲۹ سند در دفاتر اسناد رسمی استان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: از این تعداد سند تنظیمی، نزدیک به از ۵۷ هزار فقره تنظیم وکالت و ۲۲ هزار فقره بیع قطعی در این دفاتر ثبت شده است.

سید مهدی هاشمی پنج‌شنبه ۸ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران به نقش حائز اهمیت و لزوم مشارکت و نقش آفرینی دفاتر اسناد رسمی در نیل به اهداف سازمانی اشاره و خاطرنشان کرد: نقش ارزشمند این دفاتر در همسویی با ادارات ثبت برای تسهیل و تسریع خدمات رسانی به جامعه لزوم تبیین جایگاه و اهمیت دفاتر اسناد رسمی را توجیه می‌کند.

او افزود: اهمیت ثبت رسمی و تأکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه در این راستا بر جایگاه والای دفاتر اسناد رسمی صحه گذار بوده و با توجه به نقش تثبیت کنندگی نقل و انتقالات و عقود توسط سران دفاتر تعامل سازنده ادارات ثبت اسناد و املاک با این دفاتر در راستای خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به جامعه ضروری است.

هاشمی عنوان کرد: همواره ارتقای امنیت حقوقی جامعه در حوزه ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت‌های اشخاص را مهم ترین اصل دانسته و بر همین اساس از ظرفیت‌های موجود برای نیل به این اهداف و ارتقای اعتماد عمومی حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل ثبت فارس همچنین از  ثبت بالغ بر ۲۱ هزار و ۴۰۰ شرکت تجاری و مؤسسه از ابتدای راه‌اندازی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها در این استان خبر داد.

هاشمی با بیان اینکه هدف غایی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها صیانت از حقوق متقاضیان و سرعت بخشی به امور مربوطه بوده است، گفت: در این سال‌ها به مدد بهره گیری از این سامانه شاهد شفاف سازی فرایندهای ثبت شرکت هستیم.

او افزود: از ابتدای راه‌اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها در فارس تا کنون تعداد ۲۱ هزار و ۴۰۶ شرکت و مؤسسه در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد، ۱۸ هزار و ۲۸۸ شرکت تجاری و تعداد ۳ هزار و ۱۱۸ مؤسسه غیرتجاری است.

هاشمی همچنین با اشاره به صدور تعداد ۲۴ هزار و ۸۰۷ سند مالکیت کاداستری از ابتدای امسال تاکنون در فارس، بیان کرد: با هدف پیشبرد سیاست‌های مصوب سازمانی تسریع فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha