• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99031005631
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان مطرح کرد

تاثیرگذاری بالای اصناف خرد در بحران کرونا

تاثیرگذاری بالای اصناف خرد در بحران کرونا

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صمت گیلان گفت: در بحران کرونا، بیشترین تاثیرپذیری در حوزه اصناف خرد رخ داد.

فرهاد دلق پوش امروز در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان گفت: در بحران کرونا، بیشترین تاثیرپذیری در حوزه اصناف خرد گیلان رخ داد که در حال پیگیری برای رفع مشکلات و چالش اصناف هستیم.

وی رعایت موازین بهداشتی و خدمت رسانی مطلوب صنوف و بازاریان گیلان را در پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در گیلان قابل تحسین دانست و افزود: صنوف خرد به عنوان مویرگ های حیاتی ارتزاق بازار و جامعه نقش ویژه‌ای جهت رفع نیازمندی های مردم حتی در روستاهای کوچک دارند. در بحران کرونا، شبکه عرضه اقلام در بازار و تامین آن به شکل مناسبی توسط همین صنوف خرد و کوچک گیلان به نحو شایسته ای انجام پذیرفت.

دلق پوش روی آوردن به کسب و کارهای مجازی و تشکیل پویش در "خانه بمانیم در خانه بخریم" را بسیار موثر برشمرد و گفت: این اقدام نوآوری ویژه‌ای در حوزه کسب و کار در گیلان بود که منجر به پویایی بخش اصناف و رونق عرصه تجارت شد و تصمیات کمیسیون نیز در این راستا باید با هوشمندی و دقت کامل جهت جهش اصناف اتخاذ شود.

وی در این جلسه مصوب کرد: برای هرگونه تغییر نرخ جهت طرح در کمیسیون نظارت استان قبل از آن باید کمیته کارشناسی و ارزیابی مشترک از نهادهای ذیربط تشکیل شود و وضعیت درخواست تغییر نرخ خدمات یا محصول با چند استان دیگر مقایسه و استعلام شود و سپس پیشنهاد منطقی و کارشناسی به کمیسیون نظارت استان جهت طرح موضوع ارائه شود در غیر این صورت موضوع قابل طرح در کمیسیون نظارت نیست.

رییس سازمان صمت گیلان در این جلسه بحث حق الزحمه هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف برخی از شهرستان ها در سال جدید را مورد بررسی قرار داد و گفت: بر اساس آیین نامه و مکانیزم ارزیابی؛ عملکرد هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف گیلان در چارچوب قوانین بررسی می شود و لازم است گزارش عملکرد ماهانه اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه به دبیرخانه کمیسیون نظارت به صورت مرتب ارائه گردد.

وی به لزوم پاسخگویی رؤسای اتاق اصناف با توجه به وجه عمومی درآمد اتاق‌های اصناف تاکید کرد و گفت: هیچگونه تخطی از جانب هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف و هیئت رئیسه اتحادیه ها پذیرفته نیست در واقع مسئولیت دارند، از آبروی اصناف صیانت کنند از هرگونه تخلفی در عرصه صنفی پیشگیری و جلوگیری کنند، در غیر اینصورت در مواجهه با تخلفات احتمالی آنها، مماشات نخواهد شد و کاملا شفاف سازی می شود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha