• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99032516072
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر:

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند

90 درصد درختان کاشمر متناسب با اقلیم منطقه هستند

ایسنا/خراسان رضوی مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر گفت: با توجه به اینکه در کاشمر با تهدید تغییر اقلیم مواجه هستیم و از سویی کمبود آب به معضلی جدی تبدیل شده؛ سعی ما بر آن بوده تا 80 الی 90 درصد درختانی که در کاشمر کاشته می‌شوند، متناسب با اقلیم منطقه باشند.

امیدرضا ذبیحی در گفت‌‎وگو با ایسنا عنوان کرد: سعی بر آن است که به‌جای گل‌کاری اقدام به درختکاری کنیم که یک گیاه پایا، ماندگار و کم نهاده است، شود؛ با توجه به تنش آبی و هزینه بالای نگهداری باید به سمت فضای سبز پایدار که مهم‌ترین بخش آن را درختان تشکیل می‌دهند، رفت.

وی ادامه داد: چون کاشمر در حاشیه کویر قرار دارد و با کمبود جدی آب مواجه هستیم، کاشت درختان باید بیشترین و گل‌های فصلی کمترین سهم را در فضای سبز از نظر ارزشی که دارند به خود اختصاص دهند.

ذبیحی با بیان اینکه سعی شده 80 تا 90 درصد درختانی که در کاشمر کاشته می‌شوند، متناسب با اقلیم منطقه باشند، اظهار کرد: اگر چه سرانه فضای سبز در مناطق مختلف متفاوت اعلام شده اما اکنون سرانه مفید فضای سبز کاشمر به ازای هر نفر 11.5 متر مربع است و در وضعیت مطلوبی قرار داریم.

وی گفت: وسعت فضای سبز داخل کاشمر به 120 هکتار رسیده اما از سویی هزینه نگهداری و افزایش قیمت گل و گیاه نیز مشکلاتی را ایجاد کرده است. البته کمتر از 10 درصد فضای سبز نیز با تنش آبی مواجه هستند.

مسئول پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کاشمر بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته 80 درصد آبی که در فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد از چاه‌های خود شهرداری و زه آب کوه است، همچنین سهم فضای سبز در استفاده از آب شرب کمتر از 5 درصد بوده که این میزان 20 درصد فضای سبز را آبیاری می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ مردم نسبت به حفاظت از گل و گیاه بسیار تغییر کرده و خود شهروندان دلسوز فضای سبز هستند، افزود: متأسفانه افزایش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی بر فضای سبز نیز تأثیر گذاشته است.

ذبیحی مطرح کرد: اگر چه در گذشته دانش‎آموزان مدارس در سنین پایین درختان را می‌شکستند و از روی گل‌ها عبور می‌کردند اما اکنون نوع آن تغییر کرده و با هجمه‌ای از افراد هنجارشکن که فضای سبز را تخریب و یا در برخی موارد اقدام به آتش زدن می‌کنند، مواجه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha