• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99032516095
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تغییر مدیر تالار هنر اصفهان

تغییر مدیر تالار هنر اصفهان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اعلام کرد که از امروز به صورت رسمی، سعید امامی برای تکیه زدن بر کرسی مدیریت دفتر تخصصی تئاتر اصفهان، جانشین مهدی شفیعی شده است.

علی عطریان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مهدی شفیعی و آرزوی موفقیت روزافزون برای سعید امامی اظهار کرد: ظهر امروز با برگزاری مراسم تودیع و معارفه، مدیر جدیدی برای دفتر تخصصی تئاتر، معرفی شد. به‌هرحال بحث جایگزینی‌ها در هر سازمانی مطرح است و امیدواریم که آقای امامی با توجه به اندیشه‌ها، شناخت و توانمندی‌های خود و تجاربی که توسط مدیر پیشین به ایشان منتقل شد، بتوانند امور مختلف دفتر تخصصی تئاتر را به‌خوبی مدیریت کنند.

وی توضیح داد: تالار هنر به‌عنوان یکی از مراکز مهم در تئاتر شهر اصفهان، برای ایفای نقش بهتر و مؤثرتر، نیاز به ایجاد شرایط جدیدی دارد که مباحث عمرانی و بازسازی، مدیریتی و شورای تخصصی، از آن جمله بود.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: نزدیک به دو سال است که عملیات بازسازی تالار هنر شروع‌شده و قرار بوده که دهه فجر سال ۱۳۹۸ این مکان به سازمان تحویل داده شود اما به دلایلی هر بار این امر به تعویق افتاده و همچنان این تالار به‌عنوان کانون اصلی تئاتر شهر به ما تحویل داده نشده است.

عطریان خاطرنشان کرد: طی مدتی که تالار هنر به خاطر عملیات بهسازی از چرخۀ فعالیت خارج‌شده بود، جامعۀ تئاتر و مدیریت شهری روزهای سختی را گذراندند و اکنون نیز تمام دوستان و همکاران در حوزه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی تلاش می‌کنند مراحل قانونی کار طی شود تا تالار هنر را به‌سلامتی از پیمانکار تحویل بگیرند و در اختیار سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان قرار بدهند.

وی تصریح کرد: تئاتر به‌عنوان هنری حرفه‌ای، علاوه بر برهم‌کنش (interaction) با جامعه مخاطبان تخصصی، یکی از ابزار انتقال مفاهیم در میان عموم شهروندان است و  اهداف اصلی هر دفتر تخصصی استعدادیابی، توانمندسازی، گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی است که در حوزه تئاتر هم این اهداف کلان دنبال می‌شود. آنچه مسلم است تئاتر متعلق به تمام شهر است و تالار هنر به‌عنوان کانون اصلی این حوزه در بدنۀ شهرداری اصفهان فعالیت می‌کند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ما در شورای تخصصی تئاتر جریانی را تعریف کردیم که بتواند در کنار فضای فیزیکی و مدیر جدید این تالار، از تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان به‌عنوان ابزاری برای انتقال مفاهیم  شهری استفاده کند، ابراز امیدواری کرد که همراهی جامعۀ تئاتر و حمایت‌های همه‌جانبه‌ای که پیش‌ازاین از تئاتر می‌شده افزایش پیدا کند تا شاهد اتفاقات خوب تئاتری در سطح شهر باشیم.

عطریان در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر تخصص مدیر جدید تالار هنر اظهار کرد: سعید امامی با فضای تئاتر اصفهان ناآشنا نیست به‌ویژه اینکه ما در شوراهای تخصصی چندگانه خود از کارشناسان حرفه‌ای این حوزه در شاخه‌های مختلف بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و... بهره می‌بریم و آن‌ها می‌توانند به لحاظ فنی همیار مدیریت شهری باشند.

وی با اشاره به شیوه‌های حمایتی دفتر تخصصی تئاتر  توضیح داد: ما برای اینکه بتوانیم از تئاتر شهر اصفهان حمایت کنیم سطوح مختلف حمایتی را تعریف کردیم که در آن از حمایت تبلیغاتی تا سفارش تولید برای اجرا روی صحنه گنجانده‌شده و همه این فرایندها مبتنی بر ارزش‌گذاری است تا بتواند به بخشی از دغدغه‌های این حوزه پاسخ بدهد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با بیان اینکه ویروس کرونا همۀ مسائل را تحت‌الشعاع خود قرار داده، اظهار کرد: جامعه تئاتر بعد از شیوع این ویروس ضعیف و شکننده شده به همین خاطر در حال برنامه‌ریزی برای انجام اقداماتی هستیم که بتوانیم در سال جاری تا جایی که توان داریم اتفاقات خوبی را در حوزۀ تئاتر رقم بزنیم و از این رهگذر کارهایی تولید شود که سطح تئاتر اصفهان را بالاتر ببرد و در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی موجب کسب افتخار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha