• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99032617068
  • خبرنگار : 50339

مردم برخی روستاهای دلگان از قطعی مکرر و افت ولتاژ برق کلافه شدند

مردم برخی روستاهای دلگان از قطعی مکرر و افت ولتاژ برق کلافه شدند

ایسنا/سیستان و بلوچستان حادثه پست برق اسپکه موجب قطعی و افت ولتاژ مکرر برق در ۲۵ روستای شرق بخش جلگه چاه هاشم، سوختن لوازم برقی و گلایه مندی شدید مردم این بخش در دمای بالای ۴۷ درجه شده است.

عبدالله بامری عضو شورای اسلامی روستای باغ نیل دلگان سیستانوبلوچستان گفت: برق ۲۵ روستای شرق جلگه چاه هاشم و از جمله روستای باغ نیل دچار نوسانات شدید شده به طوری که فقط در خانواده خودمان سه دستگاه کولر گازی و لوازم سرمایشی سوخت.

نورالدین عبدالهی دهیار مَند پایین نیز بیان کرد: گرمای بالای ۴۷ درجه از یک سو و قطعی مکرر و  افت شدید ولتاژ برق از سوی دیگر و سوختن لوازم برقی که مردم مستضعف ماهها برای خرید آن کارگری و کشاورزی کرده اند، امان مردم را بریده است.

نصرالله حمیدی عضو شورای اسلامی دَمیتون نیز بیان کرد: قصه پر غصه افت ولتاژ و نوسانات پی در پی شبکه توزیع برق و گرمای قریب به ۵۰ درجه پیر جوان و زن و مرد را کلافه کرده و تعداد زیادی از لوازم برقی مردم مستعف و محروم این روستای دور افتاده سوختند.

مسئول بهره برداری پست های دلگان نیز اظهار کرد: تغذیه کننده پست برق چاه علی ، پست ۲۳۰ کیلو ولت اسپَکّه است که متاسفانه دچار مشکل شده و همکاران در تلاش اند تا مشکل را مرتفع سازند.

مجید بامری افزود: مدیر عامل برق منطقه ای استان جهت چاره اندیشی در منطقه حضور دارند و فعلا اقدمات موقتی برای به حداقل رساندن افت ولتاژ اتخاذ شده که مقرر گردید شرکت توزیع برق دلگان جهت جلوگیری از قطع برق مشترکین، کلیه مشترکین را بر روی پست های مجاور مانور کند.

معاون سیاسی فرمانداری دلگان نیز گفت: به دلیل نقص فنی ایجاد شده در ترانسفورماتور قدرت پست ٢٣٠ کیلو ولت اسپکه شهرستان فنوج و تاثیرگذاری بر ۶ پست برق در جنوب استان از جمله پست برق تازه افتتاح شده چاه علی بخش جلگه، این مشکلات به وجود آمده است.

خدابخش فقیرشاهی افزود: تا زمان رفع مشکل که بنا به اعلام شرکت برق منطقه ای حدود سه هفته ای طول خواهد کشید، مناطقی از بخش جلگه چاه هاشم دلگان نیز دچار افت ولتاژ خواهد شد.

وی تصریح کرد: تقاضا می گردد مردم برای جلوگیری از خاموشی و مشکلات بیشتر در مصرف برق صرفه جویی نمایند و بالاخص در ساعات پیک مصرف نکات لازم را رعایت کنند.

وی گفت: نوسانات برق در مناطق اسپکه، مسکوتان، فنوج، لاشار، بهشت آباد و چاه علی باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان خواهد شد که این‌انتظار وجود دارد تا نسبت به رفع مشکل فوق در شهرستان فنوج تسریع گردد.

معاون سیاسی فرمانداری دلگان بیان کرد: با پیگیری های بعمل آمده، همچنین طی هفته جاری  چند طرح توسعه برق و رفع افت ولتاژ در مناطقی از روستاهای شهرستان در بخشهای مرکزی و دلگان اجرایی می گردد.

انتهای پیام

خدابخش فقیرشاهی افزود: مردم در این روزها دمای ۵۰ درجه را در بهار تجربه می کنند و از سویی استفاده همزمان  شهروندان از وسایل سرمایشی از یک سو و خرابی مکرر ترانس ها به علت گرما از سوی دیگر و از طرفی افت ولتاژ در این فصل باعث این مشکلات می گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha