• سه‌شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99032717676

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

موزه دفاع مقدس قلب فرهنگی فارس است/ برپایی موزه دائمی دفاع مقدس

موزه دفاع مقدس قلب فرهنگی فارس است/ برپایی موزه دائمی دفاع مقدس
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: موزه دفاع مقدس شهر شیراز از قلب فرهنگی دفاع مقدس این استان است و بنابراین همه دستگاه‌ها و مسئولان باید برای تکمیل آن همکاری کنند.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی‌جهرمی سه‌شنبه ۲۷ خرداد در دیدار فرماندهای ارشد ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس تنها موزه دفاع مقدس دارای مجوز کشور است، گفت: تلاش براینست که ابعاد و دستاوردهای دوران ارزشمند دفاع مقدس در این مکان به نمایش گذاشته شود.

او، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، چاپ مکتوب از دوران دفاع مقدس و جمع آوری اسناد آن دوران را از فعالیت‌های تاثیرگذار اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس برشمرد.

کوشکی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی دفاع مقدس تیرماه در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس افتتاح می‌شود، گفت: در این نمایشگاه به نقش استان فارس در دوران دفاع مقدس خواهیم پرداخت و یگان‌های نظامی و شهدای شاخص فارس را معرفی خواهیم کرد.

کمیته تکاور و چتربازی ارتش فارس در دنیا شناخته شده است

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، نیز گفت: کمیته تکاور و چتربازی ارتش مستقر در فارس در دنیا دارای شناسنامه و شناخته شده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی با بیان اینکه یگان‌های ارتش استان فارس دارای توانمندی‌های بالای نظامی قرار دارد، گفت: تنها تیپ ۵۵ هوابرد ارتش با ۸۴۰ بار جابجایی در دوران دفاع مقدس یک رکورد غیر قابل پیش بینی از خود به جای گذاشته که در مبحث فعالیت‌های نظامی یک کار غیرقابل باور است.

رضایی بر لزوم معرفی رزمندگان دوران دفاع مقدس که امروز چهره‌های شاخص علم نظامی محسوب می‌شوند تاکید کرد.

شناسایی ۱۰۰۰ مدخل از ارتش در دانشنامه دفاع مقدس فارس

نماینده ارتش در تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان فارس نیز گفت: برای چاپ دانشنامه دفاع مقدس استان با همکاری فرماندهان و پیشکسوتان ارتش فارس نزدیک هزار مدخل شناسایی شده است

سرهنگ ستاد جعفر غلام‌نژاد با بیان اینکه تاکنون ۲۵۰۰ مدخل در راستای چاپ دانشنامه دفاع مقدس استان شناسایی شده است، گفت: از این تعداد مداخل ۹۸۴ مورد مربوط به ارتش استان فارس می باشد که مراحل نهایی آن طی شده است.

این مقام نظامی گفت: بخش بعدی تهیه دانشنامه دفاع مقدس تبدیل مداخل به مقاله است، که در این زمینه نیز برنامه ریزی لازم را برای استفاده از ظرفیت های ارتش انجام داده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha