• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99040100936
  • خبرنگار : 50177

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

قوه قضائیه باید هر سال آورده جدید داشته باشد

قوه قضائیه باید هر سال آورده جدید داشته باشد

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: قوه قضائیه باید هر سال آورده جدید داشته باشد که این مهم با برنامه‌ریزی و تحول ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام سید احمد شاهرخی امروز یکم تیرماه در دیدار با محمد رزم رئیس کل دادگستری لرستان و پرسنل دستگاه قضایی استان که به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک این هفته و گرامیداشت یاد شهید دکتر بهشتی اظهار کرد: دکتر بهشتی شخصیتی علمی و فرهنگی بودند که در حوزه و دانشگاه و در آموزش و پرورش با تاسیس مدرسه دین و دانش انسانی هدفمند، خستگی‌ناپذیر، مدیر و مدبر بود که همه کارهایش مبتنی بر علم و درایت بود.

وی ادامه داد: دکتر بهشتی کسی بود که در حوزه علمیه فلسفه غرب را به زبان انگلیسی و آلمانی را ترجمه و تفسیر می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: هم در طب، فلسفه، مسائل فرهنگی، اجتماعی متبحر بود و امام راحل فردی با این ذکاوت  مسئول دستگاه قضا کردند.

شاهرخی گفت: چنین شخصیتی پایه‌گذار فضای اسلامی در جمهوری نوپای اسلامی شد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه معرفی شخصیت دکتر بهشتی برای نسل جوان ضروری است، عنوان کرد: در فاجعه هفت تیر دوشهید سیدفخرالدبن رحیمی و شهید حجت‌الاسلام محمد حسین صادقی از استان داشتیم؛ شهید رحیمی چهره مبارزاتی، نستوه و خستگی‌ناپذیر بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارزنده دستگاه قضایی استان بیان کرد: تسلط قضات در حل دعاوی در برخی جلسات که حضور داشتم قابل تقدیر است.

شاهرخی ادامه داد: بستر و زمینه‌های خوبی در دستگاه قضایی وجود دارد و وظیفه قوه قضائیه اقامه عدل است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه خدا، انبیا، ائمه‌اطهار(ع)، فقیه و مجتهدعادل هستند و براین اساس امام جماعت، قاضی و شاهد باید عادل باشد یعنی مکتب ما بر اساس عدل پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: قوه قضائیه باید هر سال آورده جدید داشته باشد که این مهم با برنامه‌ریزی و تحول ایجاد می‌شود.

شاهرخی گفت:  احیای حقوق عامه که از مسائل امنیتی تا مسائل انسانی و از آزادی‌های مشروع تا پیشگیری از وقوع جرم  تعریف شده است از مهمترین وظایف دستگاه قضایی است.

وی بیان کرد: بخشی از ناهنجاری‌ها در جامعه به موضوع بیکاری برمی‌گردد.

 امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: صاحب کارخانه‌های استان که وام‌هایی ارزی گرفته و استان را ترک کرده باید بیاید جوابگو باشد چرا که ذخیره مالی این استان در دست این سرمایه‌گذار است و سبب بیکاری جوانان ما شده و باید کارخانه مذکور بصورت کارشناسی قیمت‌گذاری شود نه با قیمت گزافی که سرمایه‌گذار اعلام کرده است.

شاهرخی گفت: نظارت بر همه دستگاه‌ها ضروری است و نماینده ولی‌فقیه واسطه بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است تا فاصله بین این دو کم شود.

وی با بیان اینکه بایدبه گونه ای عمل شود که قوانین ما در قضا، قانونگذاری،   در اجرا بر اساس اسلام باشد، بیان کرد: نباید اجازه دهیم بین مردم ومسئولین گسست ایجاد شود و باید کاری کنیم که همیشه از پیشتوانه مردم برخوردار باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha