• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99040201560

برگزاری ۱۹۸ دوره آموزشی در ۶۲ رشته مهارتی ویژه زندانیان در یزد

برگزاری ۱۹۸ دوره آموزشی در ۶۲ رشته مهارتی ویژه زندانیان در یزد

ایسنا/یزد مدیرکل زندان‌های استان یزد با بیان این‌ که میزان بازگشت دوباره زندانیان در این استان کمتر از ۱۰درصد است از برگزاری ۱۹۸ دوره آموزشی در ۶۲ رشته مهارتی ویژه مددجویان این اداره کل در سطح استان یزد خبر داد.

«رضا ذوالفعلی‌نژاد» پیش از ظهر امروز دوم تیرماه، در نشست خبری که به منظور گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با بیان این‌ که عملکرد تربیتی اداره کل زندان‌های استان برای اقشار مختلف خارج از این مجموعه ناملموس است، اظهار کرد: حفظ کرامت انسانی زندانیان یکی از مهمترین اولویت‌های اجرایی در برنامه‌ریزی‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که بیش از۸۵ درصد زندانیان استان یزد زیردیپلم بوده و از نظر شغلی ۸۸ درصد کارگرهای فصلی و آزاد هستند،‌افزود:‌ تا زمانی که زیرساخت‌های اقتصادی متناسب با افراد جامعه ایجاد نشوند،‌ همچنان شاهد چالش‌های اجتماعی و فرهنگی از قبیل افزایش زندانیان هستیم.

مدیرکل زندانهای استان یزد،‌گفت: زندانیان در بدو ورود از نظر پزشکی، روانشناسی و فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرند و برای آنها برنامه ریزی لازم انجام می‌شود.

ذوالفعلی‌نژاد با بیان این‌که حدود ۶۰ درصد زندانیان در بدو ورود دچار بیماری جسمی و روانی مختلف هستند، تصریح کرد: تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف متناسب با ظرفیت افراد از جمله برنامه ها و اقدامات انجام شده بعد از پذیرش نهایی در زندان‌های یزد است.

این مسئول با اشاره به وجود ۲۴۰۰ قرآن آموز در زندان های استان یزد، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر ۷۶۴ نفر از مددجویان زندان‌های استان یزد حافظ نیم و تمام جزء قرآن کریم هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر چهار هزار زندانی در استان یزد تحمل حبس می‌کنند،‌ افزود: ‌۹۵ درصد از زندانیان استان یزد مرد و ۵ درصد بانوان هستند.

مدیرکل زندانهای استان یزد برگزاری ۶۵ دوره مهارت زندگی، و کسب رتبه نخست استانی و کشور در حوزه نماز طی۵ سال متوالی را از جمله دستاوردهای این اداره کل دانست و بیان کرد:‌ در حوزه کتابخوانی هم به ازای هر زندانی ۱۳ جلد کتاب در ۶ باب کتابخانه زندان های استان وجود دارد.

وی برخورداری از ۴۸ هزار و ۹۷۰ جلد کتاب را از جمله زیرساخت‌های لازم برای توسعه اجتماعی و آموزشی مددجویان اداره کل زندانهای استان یزد عنوان و اظهار کرد: برگزاری دوره‌های مختلف حرفه آموزی از دیگر رویکردهای مدیریتی زندان های استان یزد است.

ذوالفعلی‌نژاد برگزاری ۱۹۸ دوره آموزشی در ۶۲ رشته مهارتی را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و بیان کرد:‌ درحوزه شاغلین مولد و غیرمولد ۱۳۷۱ نفر مددجو در زندان های یزد وجود دارد.

این مسئول با بیان این‌که طی دو سال گذشته ۲۲۰ مددجو با ۴۲ واحد خدماتی و تولیدی فعالیت می‌کنند،‌خاطرنشان کرد: طبق بررسی های انجام شده بازگشت مجدد زندانیان در استان یزد کمتر از ۱۰ درصد است.

وی درخصوص اقدامات انجام شده در بحران کرونا،‌ تصریح کرد:‌ در ایام شیوع کرونا هفت قرنطینه در زندان های استان یزد ایجاد شده و توسط ۶۲ نفر کادر درمانی تمام اقدامات لازم برای ضدعفونی زندانیان انجام شده است.

مدیرکل زندانهای یزد توزیع ۱۴ هزار و ماسک، ۳۵۰ لیتر مواد گندزدایی، ۴۷۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۴۸ هزار انواع دستکش را از جمله اقدامات پیشگیرانه در زندان‌های یزد دانست و بیان کرد:‌ تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در زندان های استان یزد گزارش نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha