• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99040201632
  • خبرنگار : 50088

آژیر خطر کرونا همچنان در تایباد

آژیر خطر کرونا همچنان در تایباد
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی شهرستان تایباد در حال حاضر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است، فرماندار تایباد می‌گوید با اینکه شرایط در این شهرستان به سمت وخامت می‌رود اما رفتار مردم به حالت عادی برگشته است و این موضوع وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

شهرستان تایباد در ابتدای شیوع ویروس کرونا یکی از پاک‌ترین مناطق استان به شمار می‌رفت اما عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وضعیت این شهرستان را به سمت خطر سوق داد و امروز تایباد در زمره مناطق قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا است.

چندی پیش نیز فرماندار تایباد به ایسنا گفته بود «به علت وجود تعداد زیاد بیماران مبتلا و کمبود امکانات پزشکی کافی دومین گروه از بیماران کرونایی به مراکز درمانی مشهد اعزام شدند. عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی وضعیت پاک این شهرستان در دوران شیوع کرونا را به سمت وخامت برده و مردم هنوز این وضعیت قرمز را جدی نگرفته‌اند.»

در این میان شهرداری تایباد نیز برای برای شناسایی سریع‌تر افراد مشکوک به کرونا اتاقک مخصوص تست کرونا را خریداری و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داده است.

فرماندار تایباد در این خصوص در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) شهر تایباد تنها بیمارستان مجهزی است که بیماران کرونایی را در این شهرستان و همچنین شهرستان باخرز پذیرش می‌کند این مرکز با وجود امکانات درمانی کم و محدودیت کادر پزشکی جوابگوی نیاز همشهریان نیست و تا کنون نیز دو گروه از بیماران به مشهد اعزام شده‌اند که اگر مردم این موضوع را جدی نگیرند، وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.

محسن سیاح با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان اعلام کرد: شیوع کرونا هنوز تمام نشده و این در حالی است که رفتار مردم به حالت عادی برگشته است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی امری ضروری است که مشارکت همگانی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا ویروس علاوه‌بر وضعیت قرمز در شهرستان و اعمال محدودیت‌ها و نیز کمبود تجهیزات درمانی و خستگی کادر درمان بر وخامت این وضعیت می‌افزاید.

نماینده عالی دولت در تایباد بیان کرد: قصد نداریم ممنوعیت مطلق در شهرستان حاکم شود، زیرا ماندگاری این ویروس مشخص نیست و مردم باید آموزش‌های لازم برای مقابله این بیماری را فرا گیرند و در این راستا مشارکت همگانی بسیار حائز اهمیت است.

وی مطرح کرد: جلسات متعددی در زمینه جلوگیری و مقابله با کرونا ویروس در شهرستان برگزار شده که نتیجه آن رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از تجمع‌ها، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و استفاده از ماسک در اماکن عمومی است.

اهداء یک اتاقک تست کرونا توسط شهرداری

شهردار تایباد نیز درباره اقدامات شهرداری برای پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا به ایسنا گفت: با توجه به شیوع این بیماری و کمبود تجهیزات پزشکی، این شهرداری در راستای کمک به شناسایی سریع‌تر افراد مشکوک یک عدد اتاقک مخصوص تست کرونا به ارزش ۹۰ میلیون ریال را از مشهد خریداری و در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار داده است.

ایوب سیدالحسینی اظهار کرد: در حال حاضر کمبود امکانات پزشکی در چنین وضعیتی که ویروس با سرعت بیشتری در حال انتشار است یکی از عوامل مهم در کندی درمان به شمار می‌رود تمام نهادهای اجرایی به ویژه در شهرستان‌های محروم باید با همکاری یکدیگر گامی در بهبود روند درمان بردارند، امروز نبرد با کرونا جنگی دیگر است که همه افراد به صورت جهادی در میدان حاضر هستند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تایباد از ابتدای ویروس کرونا تا کنون افزود: این شهرداری از تمام ظرفیت و تجهیزات برای خدمت در راستای مقابله با کرونا استفاده کرده که از مهمترین آنها ضدعفونی تمامی سطوح عمومی و خصوصی در چندین مرحله، انتقال پایانه مسافربری به مکانی خارج از شهر، مشارکت در اجرای طرح محدودیت‌ها، توزیع بسته‌های ارزاق به آسیب دیدگان و کارگران این مجموعه و... است.

سیدالحسینی عنوان کرد: همچنین این شهرداری از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون علاوه‌بر این، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای تعمیرات منازل سازمانی پزشکان مامور در شهرستان و ۱۰۰ میلیون ریال بابت تامین تجهیزات پزشکی هزینه کرده است.

تایباد از شهرستان‌های استان خراسان رضوی است و در شرق استان در نزدیکی مرز ایران و افغانستان قرار دارد. تایباد در ۶۰ کیلومتری جنوب تربت‌جام و ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده‌ است؛ خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر آن در تایباد قرار گرفته است. 

این شهرستان در حال حاضر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته؛ بنا بر اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در اواخر خرداد ماه، میزان افراد مبتلا به کرونا و تعداد بیمارانی که با حال نامساعد در بیمارستان بستری می‌شوند، در این شهرستان بسیار بالاست و سومین بخش بیمارستان تایباد به دلیل تعداد بالای مبتلایان، به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha