• دوشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99040201830
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد:

تمرکز دشمنان بر مسائل اقتصادی و نیازمندی‌های مردم است

تمرکز دشمنان بر مسائل اقتصادی و نیازمندی‌های مردم است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری دشمنان نمی‌توانند جنگ نظامی راه بیندازند، حتی از جنگ نرم و امثال آن نیز باز مانده‌اند، لذا تمرکز آنان بر مسائل اقتصادی و نیازمندی‌های مردم و تحریم است و به اشکال مختلف فشار می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲ تیرماه در بازدید از بخش‌های مختلف مرکز پرتودهی هسته‌ای گاما شهید شهریاری شهرکرد، اظهار کرد: این مجموعه‌ هم در جهت ماندگار کردن کالاها و میوه‌ها، هم در جهت میکروب‌زدایی خدمات بزرگی می‌تواند انجام بدهد که امروز شاهدش بودیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی در دوران کرونا کارهای زیادی در استان در جهت تولید ماسک و اقلام بهداشتی داشتند که بر روی این کالاها می‌بایست پرتودهی صورت بگیرد تا کیفیت لازم را پیدا کنند، لذا این مجموعه خدمات بسیار قابل توجهی را در این موضوع داشت که امروز توفیق شد در این مجموعه حضور یابیم و قدردان این زحمات باشیم.

حجت‌الاسلام نکونام فعالیت این مجموعه‌ها در راستای جهش تولید را مغتنم دانست و تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند کمکی برای ارتقای کیفیت‌ها باشد تا تولید کیفی به بازار عرضه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: امروز کشور به شدت نیازمند کارهای جهادی است، بسیاری از محصولات ما به خاطر بی‌برنامگی و بی‌توجهی از بین می‌رود و در مزرعه می‌ماند که می‌توان محصولات را در این مجموعه‌ها، انبارها و سردخانه‌ها ذخیره کنیم و در زمان خودش به بازار ارائه و از ایجاد ضایعات جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: کشور به این زیرساخت‌ها نیازمند است، سرمایه‌گذاری در این عرصه به سرمایه‌گذاری‌های ماندگارِ سوددهِ اثرگذار تبدیل و خدمت زیربنایی به کشور و مردم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه خاطرنشان کرد: کشور با تمام توان به سمت خودکفایی و استقلال در قسمت‌های مختلف پیش می‌رود و در جایگاه بلندی در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری و تولیدی قرار دارد که این راه باید بدون توقف ادامه پیدا بکند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در برابر مکر و توطئه دشمنان و استکبار و ظلم و جباران عالم بایستیم باید خودکفا باشیم، روی پا خودمان بایستیم و قطع وابستگی را رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: کشوری که می‌خواهد مستقل باشد و عزت خود را حفظ کرده، از فرهنگ خود صیانت و بر اساس اصالت‌های انسانی و دینی حرکت کند، دشمنان مانع آن خواهند شد و نمی‌گذارند این فرهنگ ماندگار بشود و یکی از کارهای مهم دشمنان جنگ اقتصادی است.

امام جمعه شهرکرد افزود: دشمنان نمی‌توانند جنگ نظامی راه بیندازند، حتی از جنگ نرم و امثال آن نیز باز مانده‌اند، لذا تمرکز آنان بر مسائل اقتصادی و نیازمندی‌های مردم و تحریم است و به اشکال مختلف فشار می‌آورند.

وی تصریح کرد: ما باید در این راه روی اهداف خودمان بایستیم و حرکت‌های اقتصادی خودمان را زیربنایی کنیم، نیازهای خودمان را در هر عرصه‌ای کاملا به اوج برسانیم و هزینه کنیم، این هزینه‌ها سرمایه‌گذاری ماندگار است، این کارها جز ضرورت‌های کشور است.

رضا رفیعی، مدیرعامل طرح ملی فناور سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این بازدید گفت: مرکز پرتودهی گاما همسو با فرمایشات مقام معظم رهبری و بسیج همه عوامل، در ایام شیوع کرونا یک زیرساخت بسیار مهم برای استریل کردن تجهیزات پزشکی و از جمله ماسک‌ها بود.

وی افزود: در پی جهاد مردمی وکمک‌های مومنانه‌ای که برای تولید رایگان ماسک‌ها انجام گرفت، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک در این مرکز به‌صورت رایگان پرتودهی شد که به سلامت جامعه کمک کند.

رفیعی خاطرنشان کرد: این مرکز همچنان در حوزه تجهیزات پزشکی و مبارزه با کرونا، ماسک‌ها و لباس‌های محافظ را پرتودهی می‌کند و به کادر درمان تحویل می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha