• سه‌شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99040302668
  • خبرنگار : 50360

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان:

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی در جامعه

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی در جامعه

ایسنا/کردستان دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالای ایرانی در جامعه ضرورت دارد و به این منظور دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی باید در جهت آگاه سازی و اطلاع رسانی در خصوص مضرات قاچاق کالا و ارز اقدام کنند.

علی خداویسی صبح امروز سه‌شنبه (3 تیرماه) در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: در چند سال اخیر در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که برخورد و مقابله به تنهایی چاره راه نیست و نیاز است که اقدامات پیشگیری و فرهنگی در جامعه انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه 20درصد قاچاق کشور مربوط به قاچاق لوازم خانگی است، افزود: تمرکز ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا بر پیشگیری و اقدامات علمی و هوشمندانه است و در این راستا سامانه های جامع انبارها و کد رهگیری راه اندازی شده است.

خداویسی یادآور شد: دیدار با خانواده های معظم شهدای مبارزه با قاچاق استان، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه، تبلیغات محیطی، تولید محتوی و برگزاری نشست های فرهنگی به صورت آنلاین از مهمترین برنامه های هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان می باشد.

در ادامه این جلسه، عبدالملکی مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان، عنوان کرد: قاچاق کالا علاوه بر مباحث اقتصادی که ارز را از کشور خارج می کند و موجب تورم و افزایش بیکاری می شود و واحدهای تولیدی را به تعطیلی می کشاند، آثار و تبعات اجتماعی فرهنگی سوءی در جامعه بر جای می گذارد.

عبدالملکی با اشاره به شعار سال جاری، گفت: تحقق جهش تولید نیاز به گفتمان سازی در جامعه دارد و همه دستگاه های فرهنگی و رسانه ای باید در این راستا برنامه سازی انجام دهند.

وی افزود: در بحث فرهنگ سازی تولید ایرانی، نیاز است که همه مردم از کالاهای داخلی استفاده کرده و نسبت به کالاهای خارجی حساسیت داشته باشند و در این راستا باید همه متولیان فرهنگی، رسانه ای، آموزش و پرورش و دانشگاه ها تلاش کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: صداوسیمای مرکز کردستان آمادگی خود را برای تولید برنامه های متنوع گفتگومحور، مستند، نمایشی و تبلیغ محصولات با کیفیت تولیدکنندگان داخل استان اعلام کرده است.

عبید رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در ادامه بیان کرد: نگاه توسعه درون زا و تکیه بر توان و منابع داخلی می تواند کشور را به توسعه واقعی برساند.

وی افزود: بیکاری یکی از مشکلات اصلی استان است که اگر نگاه ویژه ای به اشتغالزایی جوانان و حمایت از تولید کنندگان داشته باشد قطعاً مردم به مصرف کالاهای قاچاق روی نمی‌آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha