• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99041007740
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دادستان شهرکرد تاکید کرد:

درخواست ایجاد محدودیت برای کنترل شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

درخواست ایجاد محدودیت برای کنترل شیوع کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد گفت: متأسفانه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این استان نسبت به سایر استان‌ها ضعیف است، بنابراین ما در برخی از موارد نیازمند ایجاد محدودیت هستیم.

عبدالرضا علیمحمدی ۱۰ تیرماه در ستاد استانی مدیریت مقابله با  کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس نیازمند ایجاد محدودیت هستیم، اظهار کرد: متأسفانه طبق آمارها بیش‌ترین آمار مبتلایان در مراسمات شادی و ترحیم به این ویروس مبتلا می‌شوند بنابراین باید در برگزاری این تجمعات محدودیت و ممنوعیت ایجاد شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد اضافه کرد: همچنین گزارشاتی مبنی بر ایجاد تجمع در مراکز تمدید کارت سلامت رانندگان پایه یک، تمدید دفترچه بیمه خدمات تأمین اجتماعی، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسی و اتوبوس، ازدحام جمعیت در مطب پزشکان و کلینیک‌های درمانی وجود دارد و نیاز است نسبت به رفع این مشکلات تدابیری اتخاذ شود.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: متأسفانه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این استان نسبت به سایر استان‌ها ضعیف است و امکانات جوابگوی نیازها نیست، بنابراین ما در برخی از موارد نیازمند ایجاد  محدودیت هستیم.

علیمحمدی گفت: متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی در بسیاری از موارد اجرا نمی‌شود، نیاز است برای اجرای پروتکل‌ها نظارت بیش‌تری صورت بگیرد.

اصناف تحت تأثیر تبعات کرونا دچار مشکلات فراوانی شدند

در ادامه محمدکاظم منزوی معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در روزهای اول شیوع کرونا ویروس پیش‌بینی نمی‌شد که روند این بیماری تا این اندازه طولانی شود، متأسفانه اصناف ما در ماه‌های گذشته تحت تأثیر تبعات این ویروس دچار مشکلات فراوانی شدند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشاغل ما کم‌خطر و ۲۰ درصد پرخطر هستند، عنوان کرد: مصوبات ستاد کرونا برای حمایت از اصناف از جمله تخفیفات مالیاتی و بیمه‌ای تنها تا پایان خرداد و یا تیرماه بود، برای صیانت از واحدهای صنفی نیازمند تمدید مصوبات یا مصوبه جدید هستیم.

منزوی افزود: گزارشی مبنی بر تعداد اصنافی که در سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند و یا مشمول دریافت تسهیلات هستند از سوی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اعلام نشده است.

معاون صنایع سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ۱۶ واحد صنفی از زمان شیوع کرونا ویروس در تهیه اقلام بهداشتی با ظرفیت بالا در حال فعالیت هستند، گفت: خوشبختانه کمبودی از نظر موادضدعفونی در استان وجود ندارد، اما در بحث تأمین ماسک با قیمت مصوب برای نیاز استان با کمبود مواجه هستیم و باید ماسک وارد کنیم.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی ما با کمبود نقدینگی و مشکل حمل و نقل باتوجه به مشکلات اقتصادی در کشور مواجه هستند، بیان کرد: نیاز است مشکلات این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شود، درخواست‌های بسیاری از سوی واحدها برای حل مشکلشان در این ستاد وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha