• سه‌شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99041007748
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد مطرح کرد

محرومیت اسدآباد از اعتبارات ستاد بازآفرینی

محرومیت اسدآباد از اعتبارات ستاد بازآفرینی

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: در سال ۹۷ شهرداری اسدآباد ۲.۵ میلیارد پروژه در محلات بازآفرینی تعریف کرد که متأسفانه هیچ اعتباری به این پروژه ها اختصاص نیافت و دو سال متوالی شهر اسدآباد از اعتبارات ستاد بازآفرینی محروم بوده است.

مجید درویشی سه شنبه ۱۰ تیرماه در ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان اسدآباد، افزود: در همین راستا ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان موظف هستند ظرف ۱۰ روز آینده  پروژه های پیشنهادی خود در محلات بازآفرینی شهر را ارائه دهند تا امسال بتوانیم از اعتبارات بازآفرینی شهری بهره مند شویم.

وی در ادامه از در حال انجام بودن طرح مطالعاتی سنگفرش و پیاده راه سازی خیابان فرهنگ واقع در مرکز شهر خبر داد و تصریح کرد: قبل از عملیاتی شدن طرح ادارات خدمات رسان موظف هستند در خیابان مذکور در صورتی که باید کاری را انجام دهند نسبت به آن حتماً اقدام کنند چراکه پس از اجرای طرح فوق اجازه حفاری به ادارات خدمات رسان داده نخواهد شد.

فرماندار شهرستان اسدآبد اضافه کرد: توجه به کیفیت کار در انجام پروژه ها در محلات بازآفرینی یکی از مواردی است که توسط دستگاه ها در این محلات باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اشاره به محدوده های بازآفرینی شهر اسدآباد گفت: محدوده شهر اسدآباد  ۹۱۸ هکتار بوده که از این محدوده ۴.۹ هکتار محدوده مساحت تاریخی و مراکز شهری، ۱۱۱ هکتار محدوده نابسامان میانی، ۵۰.۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی، ۰.۳۹ هکتار محدوده روستاهای الحاقی و ۲۵.۸ هکتار کاربری ناهمگون را شامل شده است.

درویشی یادآور شد: مساحت محدوده های هدف شهر ۲۱۲.۵ هکتار بوده که نسبت مساحت نسبت به محدوده کل شهر ۲۳.۱ درصد است.

وی با بیان اینکه سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهر و بدون مجوز و اسناد رسمی ایجاد شده است، گفت: محله قلمبه، محله اسلام آباد، انتهای بلوار کشاورز و حاشیه محله محمودبیگی از جمله سکونتگاه های غیررسمی شهر اسدآباد بوده که در طرح جامع محله قلمبه و بلوار جانبازان دیگر به محدوده شهر و کاربری مسکونی داخل  شده و برابر قانون به آنان نیز خدمات ارائه می شود.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به طرح جامع شهر اسدآباد گفت: در حال حاضر مرحله کمیسیون ماده ۵ طرح جامع شهر اسدآباد باقیمانده و لازم است در راستای تصویب طرح  اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان همت بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جامع شهر اسدآباد برای این شهر افزایش و اضافه ارتفاع پیش بینی شده که هر چه شهر در ارتفاع رشد داشته باشد خدمات رسانی به شهر بهتر و میزان خدمات که به شهر پرداخت می شود، برای مردم ارزان تر خواهد بود.

شهردار اسدآباد هم از تخریب ۲۰ مورد ساختمان و فضاهای بی دفاع شهری و اماکن مخروبه در شهر اسدآباد از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: ساختمان‌های متروکه و مخروبه سطح شهر با عنوان فضاهای بی‌دفاع شهری بوده که می تواند محلی برای رشد آسیب های اجتماعی و تجمع سارقان و معتادان باشد که این اماکن با هدف ایمن سازی محلات تخریب و ساماندهی می شوند.

علیرضا فعله گری تصریح کرد: قبل از تخریب اخطارهای کتبی لازم به مالکان این اماکن داده شده و از این موارد تعدادی خانه باغی های مخروبه شهر واقع در حاشیه شهر و تعدادی  منزل مخروبه در داخل شهر بوده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha