• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99041108566
  • خبرنگار : 50204

نزاع و درگیری، رکوردداران پرونده‌های پزشکی قانونی استان مرکزی

نزاع و درگیری، رکوردداران پرونده‌های پزشکی قانونی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: بیشترین فراوانی پرونده های پزشکی قانونی استان مرکزی مربوط به نزاع و درگیری است.

علی رضایی روز چهارشنبه 11 تیرماه در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیشترین فراوانی پرونده های پزشکی قانونی استان مرکزی به ترتیب نزاع و درگیری و پس از آن به ترتیب تصادفات رانندگی و غرق شدگی در سدها و بندهای خاکی است.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۹۴ پرونده نزاع و درگیری و هشت هزار و ۳۹۹ پرونده تصادفات رانندگی در پزشکی قانونی استان مرکزی بررسی شد و 1193 جسد معاینه و جواز کفن برای آنها صادر شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی گفت: غرق شدگی در سدها و بندهای خاکی  استان در سال گذشته به نسبت سال ۹۷ ، ۱۹ نفر افزایش داشته است که نیاز است مردم به ممنوعیت های این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

رضایی بیان کرد: مجموع پرونده های تشکیل شده در پزشکی قانونی استان در سال گذشته ۴۹هزار و ۴۳۶ فقره و در سال ماقبل آن ۴۹ هزار و ۸۹۰ فقره بوده است.

وی اضافه کرد: افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان و اراک یکی از اقدامات صورت گرفته در هفته قوه قضائیه بوده که فضای خوبی برای مراجعه کنندگان ایجاد شده است.

 ۴۵ درصد از جرایم زندانیان استان مرکزی مربوط به مواد مخدر است

سرپرست اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی نیز در این نشست افزود:از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با حمایت و کمک‌های مردمی آزاد شده‌اند، در مجموع ۱۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارد.

حجت الاسلام حاجی علی‌اکبری، زندان‌زدایی و اقدامات تامینی را بر اساس طرح تحولی قوه قضائیه در اولویت برنامه‌های این اداره کل دانست و گفت: تحقق این اولویت به صورت جدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

سرپرست اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۵ درصد از جرایم زندانیان استان مرکزی مربوط به مواد مخدر و ۹۸ درصد زندانیان این بخش، مردان و دو درصد زنان هستند.

اکبری اضافه کرد: ۷۲ رشته شغلی در زندان‌های استان جهت ارائه آموزش به مددجویان فعال است که با سرمایه اندک در زمان کوتاه منجر به درآمدزایی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در جهت مقابله با بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکنون مورد مثبتی از ویروس در بین زندانیان مشاهده نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha