• چهارشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99041108710
  • خبرنگار : 50210

راه‌اندازی مجدد صنایع تعطیل شده، اولویت اقتصادی خنداب

راه‌اندازی مجدد صنایع تعطیل شده، اولویت اقتصادی خنداب

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: راه‌اندازی مجدد صنایع تعطیل شده خنداب اولویت اقتصادی شهرستان در سال جهش تولید است.

سعید فرخی چهارشنبه ۱۱ تیرماه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی مشترک با شهرستان خنداب در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این جلسه گزارشاتی از بخش‌های مختلف اقتصادی شهرستان در حوزه صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی ارائه شد.

وی اظهار کرد: در حوزه صنعت یک تعداد از واحدهای شهرستان بنا به دلایل مختلف از فعالیت بازایستاده اند که مقرر شد که فرماندار در کارگروه شهرستان نسبت به عارضه‌یابی فعالیت های صنعتی اقدام کند و موارد در شهرستان و در صورت نیاز در سطح استان بررسی و پیگیری شود.

فرخی مهمترین الزام شهرستان خنداب در حوزه صنعت را راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی و اهتمام برای سرمایه گذاری جدید دانست.

وی با بیان اینکه کشاورزی پایه اقتصادی شهرستان است و اکثر مردم در این حوزه فعالیت دارند، گفت: خوشبختانه این شهرستان طی سال‌های اخیر با ورود به عرصه های جدید حوزه کشاورزی نوع فعالیت را به سمت فعالیت های متنوع و جدید کشانده است و با پرورش ماهیان زینتی و تغییر در روش کشت و برداشت باغات انگور و توسعه گیاهان دارویی و گل محمدی و زعفران فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: با وجود افزایش فعالیت های حوزه کشاورزی در شهرستان خنداب، هنوز در حوزه فرآوری محدودیت‌هایی وجود دارد که بخشی از این محدودیت‌ها در کارگروه مطرح شد.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهرستان در حوزه گردشگری، گفت: ایجاد هتل، صدور مجوز برای بهره‌برداری از اقامتگاه‌های بومگردی و سرمایه‌گذاری‌های متنوع از جمله اقدامات صورت گرفته جهت توسعه گردشگری این منطقه است، اما همچنان شاهد ظرفیت‌های بالقوه خنداب در این حوزه هستیم.

فرخی افزود: جلب سرمایه در شهرستان مدنظر است و با توجه به صدور مجوزهای مختلف در حوزه گردشگری به نظر می‌رسد در آینده شاهد اتفاقات خوبی در خنداب باشیم.

به گزارش ایسنا، در این جلسه به مسائل و مشکلات ۱۰ شرکت فرآوری محصولات کشاورزی از جمله پرداخت تسهیلات رسیدگی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha