• پنجشنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99041209144
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس:

احساس مسئولیت اجتماعی مهمترین رسالت مردم در مقابله با کرونا است

احساس مسئولیت اجتماعی مهمترین رسالت مردم در مقابله با کرونا است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: این ویروس همه آحاد جامعه را در خطر قرار می دهد و با کسی شوخی ندارد و همه ما باید در برابر محافظت خود و افراد جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.

حمیدرضا جباری شامگاه 11تیرماه در جلسه شورای اطلاع رسانی مقابله با بیماری کرونا در سلماس با بیان اینکه احساس مسئولیت اجتماعی اکنون مهمترین رسالت مردم در مقابله با کرونا است، گفت: مراسم عروسی و ترحیم ضروریات زندگی کنونی مردم ما نیست و شهروندان عزیز نباید سلامتی خود را بخاطر چنین مراسماتی در برهه کنونی به خطر بیاندازند.

جباری افزود: متاسفانه در ناوگان حمل و نقل شهری و روستایی ما بحث فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی شود و شاهد سوار کردن ۵ مسافر در خودروها هستیم که خطرناک است

وی اظهار کرد: این ویروس همه آحاد جامعه را در خطر قرار می دهد و با کسی شوخی ندارد و همه ما باید در برابر محافظت خود و افراد جامعه احساس مسئولیت داشته باشیم.

جباری اظهار کرد: مردم ما متاسفانه همکاری لازم را در رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدمات دهی همچون بانک و دفاتر پیشخوان دولت ندارند و در این زمینه با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم

وی تصریح کرد: مردم در روزهای ابتدایی سفت و سخت پروتکل ها را رعایت می کردند ولی اکنون با گذشت زمان مردم دیگر خسته شده اند و در بین مردم شیوع و همه گیری کرونا نادیده گرفته می شود و همین امر بسیار خطرناک است و میتواند باعث تلفات و مبتلایان بیشتر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس خاطرنشان کرد: به تمامی ادارات تاکید شده است بدون ماسک وارد نشوند و رعایت پروتکل های بهداشتی سرلوحه کار قرار گیرد اما وقتی مردم عزیز ما باوجود خاموش بودن چراغ های روشنایی پارک‌ها، زیر نور موبایل در پارک اوتراق میکنند این جای خالی شعور اجتماعی را در جامعه می رساند.

وی بیان کرد: امیدواری قطعی برای کشف درمان کرونا در دنیا وجود ندارد و حرف و حدیثها در خصوص زمان کشف واکسن و داروی برای این بیماری صرفا حدس و گمان است و از مردم تقاضا داریم به این حدس و گمان ها امید واهی نداشته باشند و تا زمان کشف داروی قطعی کرونا فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

جباری تاکید کرد: همجواری سلماس با شهرستان خوی و نیز رفت و آمدهای مختلف مردم بین این دو شهر در افزایش آمار کرونای این شهرستان نقش مهمی دارد و روزانه حدود ۱۰ مورد پذیرش سی تی اسکن از بیماران کرونایی و غیرکرونایی خویی در سلماس داریم لذا از مردم تقاضا داریم حتما از ترددهای غیرضرور به این شهرستان خودداری کنند.

به گزارش ایسنا؛ وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افزایش آمار بیماران سلماس مربوط به مراسمات اجتماعی عروسی و ترحیم در مناطق شهری و روستایی بوده و به مردم هشدار می دهیم درصورت شرکت در این مراسمات قطعا وضعیت شهرستان وخیم تر خواهد شد و شاهد افزایش امار مبتلایان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha