• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99041511063
  • خبرنگار : 30450

کارشناس بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان:

حمایت نکردن مدیران کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین مشکلات حوزه بانوان است

حمایت نکردن مدیران کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین مشکلات حوزه بانوان است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارشناس بانوان اداره کل ورزش جوانان استان کهگیلویه بویراحمد از فعالیت ۴۴ هیات استانی و حضور ۱۶۵ نایب رئیس بانوان در ورزش این استان خبر و کمبود نیرو، فضای ورزشی مخصوص بانوان، نبود اسپانسر در ورزش و حمایت نکردن مدیران استانی و شهرستانی را از مهم ترین مشکلات حوزه بانوان عنوان کرد.

"خدیجه مهرابی" افزود: ۴۴ هیات بانوان در ورزش کهگیلویه بویراحمد حضور دارند که از این تعداد ۴۰ هیات فعال می باشند.
وی تصریح کرد: کسب ۲۴ مدال طلا، ۳۱نقره و ۳۳ برنز در رقابت های قهرمانی کشور سال ۹۸ یکی از دستاورد های اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه بانوان ذکر و هیات های فوتسال، وزنه برداری، کونگفو، اسکیت، هندبال و رزمی را از هیات های فعال حوزه بانوان اداره کل برشمرد.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد به نقش بانوان در هیات های استانی و شهرستانی اشاره و اظهار کرد: دو نفر از بانوان استان بعنوان روسای هیات های استانی (هاکی و اسکواش )، ۱۶۵ نفر از بانوان بعنوان نایب رئیسان هیات های شهرستانی و ۲۴ نفر بعنوان روسای هیات های شهرستای حضور دارند.
مهرابی تاکید کرد: تعداد بیمه شدندگان روستایی ۳۰۵، حوزه قهرمانی ۸۰۰۶ و همگانی ۱۸۹۹ نفر و حضور ۱۱۰۸ مربی و ۷۹۶ نفر داور در ورزش بانوان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.
وی دعوت شدندگان به تیم های ملی را ۱۷ نفر و عضویت در تیم های ملی را ۹ نفر در رشته های وزنه برداری، فوتبال و فوتسال، اسکیت، تیراندازی، انجمن های ورزشی، هندبال، قایقرانی و تنیس روی میز عنوان و ادامه داد: ۷ نفر از بانوان کهگیلویه و بویراحمد بعنوان داور در لیگ های کشور در رشته های تکواندو، ووشو، تیراندازی و بدنسازی و قایقرانی قضاوت می کنند.
کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد کمبود فضای ورزشی را یکی از مشکلات پیش رو ورزش بانوان در استان و شهرستان عنوان و تاکید کرد: ۷ مکان ورزشی ویژه بانوان و ۱۱۳ باشگاه بانوان در سطح استان مشغول کار و فعالیت است.
وی برگزاری ۱۱ کلاس مربیگری و ۱۱ کلاس داوری ویژه بانوان در رشته های مختلف در سال ۱۳۹۸ و میزبانی رقابت های قهرمانی کشور در رشته های دارت، قایقرانی، اسکی آلپاین، ژیمناستیک منطقه ای کشور، هندبال نونهالان و نوجوانان را یکی از دستاوردهای ورزش بانوان در سال گذشته برشمرد و بیان کرد: ۷۰ اعزام در رشته های مختلف ورزشی در ورزش بانوان در سال گذشته انجام شده است.
مهرابی که دارای مدرک ارشد فیژیولوژی ورزشی است کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز در رقابت های استعداد یابی سال گذشته در رشته های رزمی، جودو، کونگفو و هاکی را بعنوان یکی از دیگر از دستاوردهای ورزش بانوان عنوان و خاطرنشان کرد: ۷ تیم در رشته های دوومیدانی، رزمی، هندبال، تکواندو، بسکتبال، کوهنوردی و فوتسال در لیگ های مختلف کشور حضور دارند.
کارشناس بانوان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تشکر از حمایت های علوی مدیر کل در توسعه زیر ساخت های فرهنگی، عمرانی و ورزشی بانوان استان تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی بانوان در ادارات شهرستان ها، کمبود فضای ورزشی ویژه بانوان،  حمایت نکردن کارخانجات و موسسات دولتی و غیر دولتی و نبود اسپانسر و حمایت نکردن روسای استانی و شهرستانی از بخش بانوان را از مهم ترین دغدغه ها و مشکلات پیش رو ورزشکاران و جامعه ورزش بانوان است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، وی شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه رو سه شهرستان فعال در حوزه ورزش بانوان استان بیان و اظهار کرد: اجرای شش طرح ملی، پارک گام، تطبیقی محل محور، جشنواره دا، ساختار قامتی و فراغت بانوان با ورزش را مهم ترین برنامه ها و عملکرد های حوزه بانوان در سال ۱۳۹۸ عنوان و اظهار امیدواری کرد با ظرفیت و پتانسیل موجود در ورزش بانوان شاهد فتح سکوهای قهرمانی کشور، آسیایی و بین المللی توسط ورزشکاران بانوان کهگیلویه وبویراحمدی باشیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha