• دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99041612276
  • خبرنگار : 50294

اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد

اولین عمل جراحی ترمیم پارگی  قلب در دیواندره با موفقیت انجام شد

ایسنا/کردستان مدیر بهداشت و درمان دیواندره، از انجام موفقیت‌آمیز اولین عمل جراحی ترمیم پارگی قلب در دیواندره خبر داد و گفت: روز گذشته عمل جراحی اورژانسی، ترمیم پارگی قلب بر روی بیمار ۱۷ ساله در بیمارستان این شهرستان با موفقیت انجام شد و خوشبختانه حال بیمار خوب است.

علیرضا حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  ظهر روز گذشته پسر نوجوان ۱۷ ساله اهل دیواندره به دنبال نزاع و آسیب ناشی از ورود چاقو به سمت چپ قفسه سینه دچار خون ریزی شده که  توسط اکیپ فوریت‌های پزشکی ۱۱۵  به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان اعزام و  پس از معاینه و اقدامات اولیه توسط پزشک جراح کشیک دکتر افشین حاجی حسن زاده ، به دلیل حجم زیاد خونریزی بیمار سریع به اتاق عمل منتقل شد.

وی عنوان کرد: با توجه به وخامت حال بیمار تصمیم گرفته شد که عمل جراحی به کمک هر دو جراح شهرستان انجام شود و بر همین اساس دکتر علیرضا حشمتی و دکترافشین حاجی حسن زاده با کمک هم پس از حدود سه ساعت و نیم عمل جراحی،  وضعیت بیمار را پایدار اعلام و به آی سی یو منتقل کردند.

علیرضا حشمتی مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره در خصوص این عمل موفقیت آمیز اظهار کرد: به علت پارگی قلب و خونریزی شدید در حین عمل و همچنین پس از عمل در مجموع حدود ۲۳ واحد خون و فراورده‌های خونی به این بیمار نوجوان تزریق شد.

وی با بیان اینکه این عمل حاصل کار خوب تیمی بود تصریح کرد:  تیم درمانی همکار  شامل پزشک عمومی وپرسنل اورژانس ، متخصصین جراحی  بیهوشی،  قلب و سوپروایزر، پرسنل  کادر  اتاق عمل آی سی یو، آزمایشگاه، بانک خون و پرسنل فوریت‌هاو همچنین  نیروهای خدماتی تا آخرین لحظه برای نجات این نوجوان آسیب دیده از هیچ کوششی فرو گذار نکردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دیواندره ضمن قدردانی از زحمات همه اعضاء و  تیم فوق الذکر برای  نجات جان این نوجوان مجروح که هم اکنون در مرکز جراحی قلب بیمارستان کرمانشاه بستری است آرزوی سلامتی کرد و گفت: خوشبختانه حال عمومی بیمار رضایت بخش است.
 
دکتر حشمتی بیان کرد: این چنین عمل جراحی در بیمارستان یک شهرستان در شرایط اپیدمی کرونا با اندک امکانات ولی پرسنلی متخصص و آموزش دیده ستودنی است و انرژی مضاعف به کادر بهداشت و درمان تزریق می‌کند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی و تلاش دلسوزانه دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیمار ۱۷ ساله بعد از جراحی حدود ساعت ۲۱ شب گذشته با حال عمومی رضایت بخش جهت کنترل و درمان‌های بعدی به بیمارستان امام علی( قلب) در کرمانشاه اعزام شد و تا این لحظه وضعیت عمومی بیمار خوب گزارش شده است.

اما نکته اینجاست که در این شرایط سخت اپیدمی کرونا انجام همچین عملی در یک شهرستان کوچک با کمترین امکانات توسط پرسنلی با عشق خدمت به همنوع به راستی شایسته تقدیر است.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha