• سه‌شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99041712663
  • منبع : نمایندگی سمنان

رشد 10درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت سمنان و درخواست دوره‌های حضوری در اوج کرونا!

رشد 10درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت سمنان و درخواست دوره‌های حضوری در اوج کرونا!
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان از افزیش 10 درصدی پایگاه‌های اوقات فراغت استان سمنان در تابستان امسال خبر داد.

عرب خراسانی در دومین‌جلسه شورای آموزش و پرورش استان از آغاز فعالیت این پایگاه‌ها از 15 تیرماه خبر داد و اظهار کرد:در تابستان امسال، شمار پایگاه‌های اوقات فراغت استان سمنان با رشد 10 درصد نسبت به سال قبل به ۳۹۲ پایگاه افزایش پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها از ۱۵ تیرماه تا پایان مرداد ماه به دانش آموزان برنامه های متنوع اوقات فراغت ارائه می‌شود افزود: در تابستان سال گذشته در مجموع، 38 هزار و ۷۷۴ دانش آموز دختر و پسر از برنامه های پیش‌بینی شده در ۳۵۷ پایگاه تابستانی این استان بهره‌مند شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در برنامه‌هعای تابستان امسال گفت:  چارچوب برنامه‌های اوقات فراغت امسال بر محوریت آموزش‌های معارفی‌، هنری ، فرهنگی‌، هویتی ، تربیت بدنی، سلامت ، حرفه‌ای‌ و کارآفرینی خواهد بود.

وی از غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزانپ، به عنوان یکی از فرصت‌های جدی برای تربیت و فرهنگ سازی در بین دانش‌آموزان نام برد و خاطرنشان کرد:شعار اداره کل آموزش و پرورش استان در برنامه‌های غنی سازی تابستان سال ۱۳۹۹ با توجه به نامگذاری این سال از سوی رهبر معظم انقلاب‌، به عنوان سال جهش تولید بعنوان " هر دانش آموز، یک مهارت" نامگذاری شده است.‌

عرب خراسانی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت وزارت آموزش و پرورش بر مبنای سند چشم انداز آموزش و پرورش، برنامه های سال ۱۳۹۹، شیوه نامه ابلاغی آموزش و پرورش و آئین نامه فعالیت‌های تابستانی تنظیم شده است اضافه کرد: ایجاد فرصت آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی‌، ترویج فرهنگ استفاده از فضای مجازی‌، تحقق پویش در خانه بمانیم و اهتمام به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای و...از جمله اهداف پیش‌بینی شده وزارت آموزش و پرورش در برپایی برنامه های اوقات فراغت امسال است.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های مالی در برگزاری این دوره‌ها گفت: منابع مالی تامین حق الزحمه مدرسان و معلمانی که در بحث اوقات فراغت همکاری می‌کنند از طریق حمایت‌های استانداری سمنان، خودیاری والدین‌،  کمک‌های خیرین و مساعدت‌های ستادی و همچنین اعتبارات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان تامین می‌شود.

 معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل آموزش و پرورش استان خواستار صدور مجوز برگزاری محدود دوره‌های حضوری در این استان شد و افزود: انتظار می‌رود که شورای آموزش و پروش استان با تصویب مصوبه ای اجازه برگزاری جلسات حضوری محدود را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صادر کند.‌

وی با اشاره به ضرورت بسترسازی برای بهره‌مندی دانش آموزان از فرصت‌های فضای مجازی پیشنهاد داد: به‌منظور بهره مندی دانش اموزان و تسهیل در تولید محتوا، شرکت مخابرات استان سمنان یک بسته رایگان یک ماهه به هر کدام از ۳۹۲ پایگاه اوقات فراغت استان اهدا کند.!

عرب خراسانی یادآوری کرد: در مناطقی که امکان ارائه آموزش به صورت مجازی وجود ندارد فعالیت‌های تابستانه اوقات فراغت در رشته‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای و هنری،‌ به صورت حضوری و با رعایت پرتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha