• چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99041813797
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد:

رونمایی از چهار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: اهالی قلم نقش بسزایی در بازشناسی دفاع مقدس دارند.

حسین فرخنده در آیین رونمایی از کتاب های حوزه دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به عنوان یک گفتمان غالب فرهنگی در میهن عزیزمان، منبعی غنی از امید، ایثار و تاب آوری در برابر مشکلات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ وی گفت: یادآوری دلیری ها، اخلاص و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران خود به مثابه قدرت نرمی است که می تواند راهگشای توسعه و تعالی جامعه باشد.

فرخنده بیان کرد: بازشناسی و بازتولید دفاع مقدس با توجه به مسائل جاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اهالی فرهنگ و هنر بخصوص نویسندگان نقش بسزایی در این زمینه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: در سال گذشته  تمامی کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس توسط ناشران استان به چاپ رسید در قالب خرید مورد حمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و تعداد پنج هزار جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس اهدا شده است.

نویسندگان مهم ترین نقش را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی هم در این آیین گفت: نویسندگان مهمترین نقش را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

 سرهنگ احیا محمد امیری با اشاره به نقش مهم قلم در دفاع مقدس افزود: قلم زنی از مهم ترین کارهایی بود که در زمان جنگ و دفاع مقدس  انجام می گرفت. چرا که جنگ های روانی که توسط دشمن صورت می گرفت خبرنگاران و  اهل قلم بودند که با قلم و هنر خودشان آن حرکات و جنگ های روانی  دشمنان را خنثی می کردند.

وی بیان کرد: با صحبت کردن نمی شود فرهنگ دفاع مقدس را منتقل کرد باید نوشت و این نوشتن ها را تبدیل به کتاب کرد، و این وظیفه خطیر امروز در دستان شما نویسندگان و اهالی قلم می باشد که تمامی آن خاطرات را در قالب کتاب به نسل آینده تحویل دهید.

سرهنگ امیری با توجه به جایگاه کنونی جامعه افزود: اگر امروز ما در جامعه آرامش و امنیت داریم به خاطر رشادت‌ها و از جان گذشتگی های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و امروز ما و مخصوصا نویسندگان هم رسالت بسیار سنگینی داریم که اگر کم کاری نماییم قطعا ما در آینده دچار مشکلاتی خواهیم شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی اظهارکرد: تاکنون 310 عنوان کتاب در استان خراسان شمالی توسط این اداره کل چاپ و منتشر شده و در سال جاری نیز 70 عنوان کتاب را با کمک نویسندگان و اهل قلم و حمایت دستگاه‌های فرهنگی چاپ خواهد شد.

یادآوری می شود؛ در این مراسم از کتاب«قاصدک تپه های سور» به نویسندگی عیسی آگاهی حسن آباد «نبرد 24 » به روایت رشید محمدی « در آغوش بهشت»به نویسندگی غلامعلی پارسا و کتاب «کابوس سال‌های سوخته» به قلم خانم عفت نیستانی در ترجمه فارسی و ترجمه انگلیسی به قلم خانم حوریه زارعی رونمایی و از نویسندگان این کتاب ها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha