• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 99041914522

بانک‌ها حق ندارند هیچ واحد تولیدی را تعطیل کنند

بانک‌ها حق ندارند هیچ واحد تولیدی را تعطیل کنند

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بر لزوم اجرای صحیح رویه حمایتی بانک ها از واحدهای تولیدی و جلوگیری از بسته شدن این واحدها تاکید کرد.

مهرداد غضنفری در سی و پنجمین شورای گفتگوی دولت و بخش  خصوصی که امروز در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد،گفت: این جلسات نقش مهم و ضروری در تصمیم گیری های کلان در استان دارند.

وی افزود: امروزه فعالان بخش های مهم اقتصادی و خدماتی نیازمند جذب تسهیلات هستند و نباید از نقش‌آفرینی تمام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری در عرصه گردشگری، هم غافل بود. برای یکسان‌سازی فرآیندها و تسهیل در سازوکار تسهیلات باید به واحدهای تولیدی اعطا شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری قم خاطرنشان کرد: کارکردها و نقش یک بانک  به‌عنوان یک بانک تخصصی در حوزه گردشگری در استان مشخص شود و گزارشی از فعالیت‌های این بانک و تسهیلات پرداختی در حوزه گردشگری ارائه شود.

وی با تأکید بر اهمیت ارائه طرح پیشنهادی برای تسهیلات ویژه واحدهای گردشگری در تأمین سرمایه در گردش، ادامه داد: در خصوص کمک به واحدهای تولیدی باید به مصوبات کارگروه‌ها استناد شود و هرگونه اقدامی که منجر به اختلال در فرآیند واحد تولیدی شود غیرقابل‌قبول است.

معاون استاندار اظهارکرد: بخش عمده‌ای از واحدهای تولید راکد بر اساس بدهی‌های بانکی در گذشته به این وضعیت دچار شده اند، گفت: بر اساس مصوبات کارگروه‌های استانی که مراحل  قانونی لازم را نیز طی کرده است، بانک‌های عامل حق صدور اجرایی و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند.

وی از تشکیل هیئت خبرگان بانکی در استان با دستور رئیس بانک مرکزی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای این هیئت می‌توانند با کارشناسی و نظرات تخصصی در حوزه اقدامات بانکی، نقش مهمی در تصویب دستورالعمل‌های مناسب برای حل مشکلات واحدهای تولید ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha