• شنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99042115108
  • خبرنگار : 50300

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد:

ثبت‌نام بیش از ۵۳۳ دانشجوی عراقی در دانشگاه خرمشهر

ثبت‌نام بیش از ۵۳۳ دانشجوی عراقی در دانشگاه خرمشهر

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۳۵ دانشجوی عراقی در مقطع تحصیلات تکمیلی، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه، از دانشجویان منطقه آزادا اروند که دارای ایده هستند، کاملا حمایت می‌شود و به تناسب ایده، پکیج حمایتی ویژه دانشجو تعریف می‌شود. 

دکتر منصور زراء‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌ای سه جانبه میان سازمان منطقه آزاد اروند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و دانشگاه خرمشهر، اظهارکرد: در راستای این تفاهم‌نامه، به دانشجویان منطقه آزاد اروند خدماتی  ارائه می‌شود و  بر این اساس نیز دانشجویانی که دارای ایده هستند را شناسایی می‌کنیم و به تناسب ایده و طرح دانشجو، پکیج حمایتی تعریف می‌کنیم؛ این پکیج شامل مهارت آموزی برای به سرانجام رساندن ایده، آموزش نحوه ارائه محصول تولید شده به بازار و... است. 

وی افزود: علاوه بر دریافت آموزش‌ها، به دانشجو صاحب ایده مجوزهای لازم برای تولید محصول نیز داده می‌شود و همه امکانات لازم برای تولید محصول در اختیار او قرار داده می‌شود. پس علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم ودادن مجوزهای لازم برای ادامه کار و آموزش نحوه ارائه محصول به بازار، همه امکانات مورد نیاز برای تولید محصول نیز در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد. 

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان این‌که تنها بخشی از این طرح ویژه دانشجویان منطقه آزاد اروند است، گفت: همه دانشجویان دارای ایده از ترم اول تا ترم آخر می‌توانند از این خدمات استفاده کنند و دانشجوی صاحب ایده کاملا حمایت می‌شود، البته به شرطی که ایده محصول از نظر فنی با امکانات موجود دانشگاه یا امکاناتی که جذب می‌شوند، هم‌خوانی داشته باشد. یعنی برای اجرایی کردن یک ایده، امکانات مورد نیاز در دانشگاه وجود داشته باشد.

زراء‌نژاد ادامه داد: این طرح تنها برای دانشجویان دانشگاه خرمشهر نیست و سایر افراد دارای ایده منطقه آزاد اروند، دانشجویان دیگر دانشگاه این منطقه و فارغ التحصیلان می‌توانند از این خدمات بهره ببرند، البته اولویت با دانشجویان است. 

وی با اشاره به تلاش‌های دانشگاه برای جذب دانشجو خارجی، تاکید کرد: با توجه به استراتژی بودن خرمشهر و آبادان، از سال گذشته تلاش زیادی کردیم که با مسئولین دانشگاه‌های عراق ارتباط بگیریم و تقاضاها را نیز ارزیابی کردیم. تاکنون بالغ بر ۵۳۵ دانشجو عراقی در مقطع تحصیلات تکمیلی ثبت‌نام کرده‌اند که در صورت فراهم شدن شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه، کلاس‌ها برگزار خواهند شد. 

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به تقاضای حدود ۸۰۰ دانشجو کارشناسی برای ثبت‌نام در رشته‌های مختلف این دانشگا، گفت: البته با توجه به شرایط به وجود آمده، ثبت‌نام نهایی این دانشجویان صورت نگرفته است و در صورت عادی شدن شرایط ثبت‌نام آن‌ها نهایی می‌شود. علاوه بر این با دانشگاه بصره نیز تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه آموزش و پژوهش منعقد شده است که بسیاری از آن‌ها در سال آینده اجرایی خواهند شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha