• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99042317081

آغاز فراخوان جشنواره مَجازی "شمیم عفاف"

آغاز فراخوان جشنواره مَجازی "شمیم عفاف"

ایسنا/فارس با رونمایی از پوستر جشنواره "شمیم عفاف" فراخوان دعوت از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره فرهنگی و هنری در استان فارس آغاز شد.

دوشنبه ۲۳ تیر پوستر و فراخوان جشنواره فرهنگی و هنری شمیم عفاف با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره فرهنگی هنری، قرار است در ۳ بخش نقاشی، خوشنویسی و عکاسی با تلفن همراه، با استفاده از بستر فضای مَجازی و در بزرگداشت هفته حجاب و  عفاف، برگزار شود.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در حاشیه این مراسم گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، جشنواره فرهنگی هنری "شمیم عفاف" را در راستای اهداف و سیاست های کلان فرهنگی و هنری، برگزار می کند.

بهروز مرامی  ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت های هنری و انتخاب هنرمندان مسجدی، ارج نهادن به هنر معنوی و دینی با هدف افزایش آگاهی های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، که بدون تردید یکی از بزرگترین شاخص‌های ارزش انسانی و یکی از آشکارترین نشانه های سلامت جوامع اسلامی است در این مسیر دنبال می‌شود.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس افزود: حجاب و حفظ عفت عمومی نه تنها فریضه ای واجب محسوب می‌شود بلکه اهتمام برای رعایت آن از مصادیق دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه ای همگانی و متقابل است.

مرامی با بیان اینکه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر بر عهده ی مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است، گفت: تلاش در این زمینه، استحکام و حراست از سلامت دینی، اخلاقی و روانی، ثمرات و دستاوردهای نیکویی برای جامعه در پی خواهد داشت و برگزاری این جشنواره نیز تلاشی با همین هدف محسوب می‌شود.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس گفت: این جشنواره به رشته های تخصصی  نقاشی، خوشنویسی و عکاسی اختصاص دارد که در قالب موضوعات بر اساس اهداف و سیاست ها به صورت رقابتی به شکل استانی برگزار  می شود و دارای ارکان اجرائی شامل، مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد فارس، دبیر جشنواره، هیئت انتخاب و داوران و مدیر اجرائی است.

وی در معرفی بخش‌های این جشنواره گفت: بخش خوشنویسی به منظور ایجاد شور و نشاط و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ایام قرنطینه و کشف استعدادهای جوانان نوجوانان و کودکان مسجدی، است که در بخش کتابت برگزار می شود و ابعاد آثار ارسالی باید حداقل ۳۵×۵۰  و حداکثر۷۰×۱۰۰سانتی متر باشد و شرکت همگان در این مسابقه آزاد است.

مرامی ادامه داد: بخش نقاشی با هدف ارج نهادن به هنر معنوی و دینی، با هدف افزایش آگاهی های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزار می شود و بهره گیری از همه سبک‌ها و تکنیک‌ها در این مسابقه  آزاد است؛ علاقه‌مندان باید آثار ارسالی را با سایز ۵۰×۷۰ سانتی متر ارسال کنند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه بخش عکاسی با هدف ارج نهادن به هنر معنوی و دینی،  با تأکید بر استحکام و حراست از سلامت دینی، اخلاقی و روانی، ایجاد ثمرات و دستاوردهای نیکو برای جامعه با نگاهی نو در قاب تصویر و در قالب عکاسی با موبایل برگزار خواهد شد، گفت: عکس های ارسالی باید متعلق به صاحب اثر بوده و هر گونه کپی برداری ممنوع است و در جشنواره شرکت داده نمی شود.

به گزارش ایسنا، شماره تلفن همراه ۰۹۳۷۲۹۰۹۴۸۰ برای ارسال آثار تعیین و از یک تا ۲ میلیون تومان جایزه برای نفرات برتر پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha