• یکشنبه / ۲۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99042921485
  • منبع : نمایندگی مرکزی

با توجه به محدودیت های کرونایی؛

برنامه های آموزشی و امتحانی دانشگاه آزاد اراک تشریح شد

برنامه های آموزشی و امتحانی دانشگاه آزاد اراک تشریح شد

ایسنا/مرکزی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مجازی نیمسال دوم ۹۹-۹۸، ترم تابستان و برگزاری امتحان جامع در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، حسین مظاهری با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان مرکزی امتحانات پایان نیمسال دوم در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد استان به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: کلیه امتحانات رشته های غیر پزشکی از 31خردادماه 99 الی 26 تیرماه طی چهار هفته در چهار نوبت، شامل نوبت اول ساعت ۸ تا ۱۰، نوبت دوم ساعت ۱۱ تا ۱۳، نوبت سوم ساعت ۱۴ تا ۱۶ و نوبت چهارم‌ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار شد و به پایان رسید.

مظاهری گفت: امتحانات مجازی پایان نیمسال دوم در 10 واحد دانشگاهی استان به صورت مجازی و در 2دو واحد و چهار مرکز آموزشی به خاطر آماده نبودن زیرساخت های فنی و نیز وضعیت سفید از نظر ویروس کووید 19، به صورت حضوری برگزار شد.

وی گفت: قبل از شروع امتحانات به صورت مجازی، جهت آشنایی و آمادگی دانشجویان چندین بار امتحان مجازی آزمایشی برگزار کردیم تا دانشجویان با نحوه دریافت کردن سوال و نیز بارگذاری پاسخنامه آشنا شوند.

رئیس شورای تخصصی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه آزمون مجازی برای اولین بار در دانشگاه آزاد استان مرکزی برگزار می شود، گفت: خوشبختانه اولین دانشگاه در سطح استان مرکزی بودیم که موفق شدیم با همکاری و همراهی حوزه IT ، استادان، کارکنان و دانشجویان و با کمترین مشکل فنی امتحانات نیمسال دوم 99-98 را با 7198 مشخصه درسی به صورت مجازی برگزار کنیم.

رئیس شورای تخصصی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، همچنین از برگزاری امتحانات رشته های پیراپزشکی به صورت مجازی خبر داد.

مظاهری با بیان اینکه امتحانات پایان نیمسال دوم 99-98 رشته های پیراپزشکی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: از اول مردادماه در واحدهای اراک، ساوه و نراق که مجری رشته های پیراپزشکی هستند امتحانات در دو هفته و چهار نوبت در روز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

معاون علمی دانشگاه گفت: با توجه به اینکه دروس آزمایشگاهی و کارگاهی نیمسال دوم 99-98 به دلیل شرایط کرونایی تشکیل نشده است، کلاس های دروس عملی( کارگاهی ،آزمایشگاهی ، لابراتوارو ... ) از اول مردادماه لغایت 24 مردادماه با رعایت دستورالعمل های پزشکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

برگزاری ترم تابستان به صورت مجازی

رئیس شورای تخصصی آموزش دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: ثبت نام ترم تابستان در اکثر واحدهای دانشگاهی استان از 28 تا 29 تیرماه انجام می شود و شروع کلاس ها از 30 تیرماه 99 به صورت مجازی و برخط در واحدها و مراکز آموزشی استان خواهد بود. امتحانات مجازی ترم تابستان نیز از دوم لغایت پنجم شهریورماه در سه نوبت(نوبت اول ساعت ۸ تا ۱۰، نوبت دوم ساعت ۱۱ تا ۱۳، نوبت سوم ساعت ۱۴ تا ۱۶) برگزار خواهد شد و در طول ترم تابستان چند جلسه حضوری برای رفع اشکال دانشجویان با هماهنگی استاد درس و مدیر گروه مربوطه برگزار خواهد شد .

مظاهری در خصوص ارائه دروس آزمایشگاهی و کارگاهی، کارآموزی، پروژه، دروس عمومی و اسلامی و دروس تخصصی در ترم تابستان گفت: در صورت فارغ التحصیلی دانشجو در ترم تابستان ارائه این دروس فوق بلامانع است.

وی در خصوص برگزاری امتحانات جامع دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز اظهار کرد: بخش کتبی آزمون جامع در هفت واحد دانشگاهی استان شامل(واحد اراک (۱۹۷ نفر)، خمین (۵۲ نفر)، ساوه (۳۷ نفر)، نراق (۱۵ نفر)، آشتیان (۱۳ نفر)، محلات (۶ نفر) و واحد تفرش (۴ نفر) به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روز سه شنبه هفتم مرداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha