• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99043021971
  • خبرنگار : 50037

دهیار روستای بادخوره:

۳ خیر روستای «بادخوره» ۴۰ جوان را شاغل کردند

۳ خیر روستای «بادخوره» ۴۰ جوان را شاغل کردند

ایسنا/همدان دهیار روستای بادخوره اسدآباد گفت: اشــتغال پایدار ضامن توسعه و شکوفایی روستایی بوده و به ماندگاری اهالی در دیار خود و مهاجرت معکوس می انجامد.

رضا نجفی در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: خوشبختانه  در راستای اشتغال پایدار در حال حاضر سه نفر از خیران علاقمند به تولید در روستا با فراهم کردن زمینه های اشتغال و تولید برای ۴۰ نفر از جوانان این روستا اشتغالزایی داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه از خیران سرمایه گذار برای راه اندازی اشتغال پایدار در روستای بادخوره حمایت می کنیم، افزود:کارگاه سفال با اشتغالزایی ۱۰نفر،کارگاه تولید نان بستنی با سرمایه گذاری ۵۰۰میلیون تومان با اشتغالزایی ۲۵نفر وباشگاه سوارکاری وپرورش اسب با اشتغالزایی چهار نفر توسط این خیران سرمایه گذار توانسته است زمینه اشتغال جوانان جویای کار در این روســتا را فراهم کند که قطعا جذب خیران سرمایه گذار بیشتر برای راه اندازی چنین شغل هایی از نقش موثری در رفع معضل بیکاری جوانان این روستا برخوردارخواهد بود.

نجفی در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد معابر و خیابان های این روستا از نعمت آسفالت بهرمند شده است، تصریح کرد:طی دو ســال گذشته ۳۵۰۰ تن آسفالت با همکاری دهیاری وبنیاد مسکن در معابر و خیابانهای این روستا توزیع شده که امیدواریم در آینده نزدیک مابقی معابر روستا نیز از نعمت آسفالت برخوردار شود.

وی در رابطــه با وضعیت راه های بین مزارع این روستا گفت:از هشت کیلومتر راه بین مزارع روستای بادخوره حدود پنج کیلومتر آن زیرسازی و ترمیم شده که امیدواریم باهمکاری خوب اداره جهادکشاورزی شهرستان ترمیم مابقی راه بین مزارع نیز انجام گیرد.

نجفی با بیان اینکه درسیل سال گذشته ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این روستا دچار خسارت شد که در راستای جبران خسارت به کشاورزان تسهیلات کم بهره وبلاعوض تعلق گرفت، یادآورشد: به علت بارندگی های سیل آسای سال گذشته تعدادی ازجایگاه های دامی در روســتا دچارتخریب شد که با همکاری ستاد بحران وجهادکشاورزی به خســارت دیدگان برای احیای دوباره واحدهای دامی کمک های قابل توجهی پرداخت شد.

وی از اهدای زمین توسط اهالی روستا برای ســاخت و احداث سالن ورزشی در روستای بادخوره خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولان امر ساخت این پروژه در آینده نزدیک محقق شود.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز خانه ورزش روستای بادخوره انجام و در اختیار علاقمندان به ورزش در روستا قرار گرفت، یادآورشد:خوشبختانه با همکاری خوب شرکت توزیع برق شهرستان اسدآباد هیچ گونه مشکلی در بحث روشنایی این روستا وجود ندارد.

دهیــار بادخــوره وضعیت معابــر و خیابــان های روستا را مطلوب دانست و اضافه کرد: امســال علاوه بر آسفالت ریزی معابر،عملیات ۷۰۰ مترجدولگذاری روستا نیز از محل اعتبارات دهیاری ها به منظور هدایت آبهای  ســطحی انجام خواهد گرفت.

نجفی همچنین از معرفی ۱۵ نفر از متقاضیان استفاده از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به بنیاد مسکن خبر داد و اظهارکرد:در طرح کمک مومنانه مردم نوع دوســت این روستا بیش از ۳۰۰ کیلو گرم گوشــت قرمز را در بین نیازمندان و خانواده های کم برخوردار توزیع کردند.

به گزارش ایسنا، روستای بادخوره جزء بخش مرکزی شهرستان اسدآباد واقع در پنج کیلومتری شهر اسدآباد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha