• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99043022391
  • منبع : شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

در سال جاری در دستور کار قرار گرفت؛

تقویت ظرفیت آبرسانی از تصفیه خانه آب اصفهان بزرگ

تقویت ظرفیت آبرسانی از تصفیه خانه آب اصفهان بزرگ

ایسنا/اصفهان معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با اجرای ۱۲.۳ کیلومتر خط انتقال آب از شیرخانه نجف آباد به مرکز کنترل و توزیع آب اصفهان محل چاه‌های فلمن، ظرفیت آبرسانی به شهرهای تحت پوشش تصفیه خانه آب اصفهان بزرگ تقویت می شود.

ناصر اکبری با بیان اینکه از اواخر فروردین ماه تاکنون بیش از ۶ کیلومتر از این خط انتقال با قطر ۱۴۰۰ میلیمتر با هزینه ایی بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان  اجرایی شده است، اظهار کرد: پیش بینی می شود برای اجرای ۶ کیلومتر باقی مانده از این پروژه به بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه حدود ۳۰۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت انتقال آب از تونل اشترجان به اصفهان افزوده می شود، گفت: هم اکنون نهایت ظرفیت انتقال آب از سامانه اول اصفهان بزرگ حدود ۱۱.۵ مترمکعب در ثانیه است در حالیکه نیاز آبی استان در پیک مصرف به حدود ۱۵.۵ مترمکعب در ثانیه می رسد.

اکبری با اشاره به ظرفیت تامین آب شرب در استان تصریح کرد: در فصل تابستان از طریق سامانه اول آبرسانی اصفهان بزرگ حدود ۱۱.۵ و از دیگر منابع مانند چاه های فلمن و چاه های متفرقه، حدود ۵.۱ مترمکعب برثانیه که در نهایت ظرفیت تامین آب شرب در استان اصفهان به ۱۳ مترمکعب برثانیه می رسد.

وی افزود: در زمان پیک مصرف با کمبود ۲.۵ متر مکعبی برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت مشترکین مواجه هستیم، اما با تدابیری که در زمینه مدیریت مصرف اعمال می شود این حجم تا حدودی جبران می شود.

به گزارش ایسنا، ناصر اکبری اجرای خط انتقال با قطر ۱۴۰۰ میلیمتر از شیرخانه نجف آباد به مرکز کنترل و توزیع آب اصفهان را موجب تقویت آبرسانی سامانه اول اصفهان بزرگ خواند و افزود: پس از بهره برداری از فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ، حدود ۳.۲ مترمکعب در ثانیه آب از طریق این خط به ظرفیت تامین آب شرب شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی  اصفهان بزرگ اضافه می شود به طوری که حدود ۲ مترمکعب در ثانیه آب از طریق این خط به شیرخانه نجف آباد به منظور توزیع به شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ انتقال می یابد و حدود ۱.۲ مترمکعب برثانیه به شهرهای ویلاشهر، یزدانشهر و گلشهر منتقل می شود. 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان پیرامون فاز خط اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ به مخزن نجف آباد، گفت: فاز اضطراری سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ به مخزن نجف آباد به طول ۳۴ کیلومتر است که هم اکنون این پروژه در حال اجراست و پیش بینی می شود تا سال آینده به بهره برداری برسد.

اکبری اظهار کرد: در واقع با اجرای ۱۲.۳ کیلومتر خط انتقال به قطر ۱۴۰۰ میلیمتر از شیرخانه نجف آباد به مرکز کنترل و توزیع آب اصفهان، درآینده پس از راه اندازی سامانه دوم آبرسانی به وسیله این خط انتقال، ارتباط میان دو سامانه آبرسانی در اصفهان بزرگ ایجاد می شود و به دنبال اجرای این پروژه، ۲.۵ کیلومتر با قطر ۵۰۰ میلیمتر با هدف تقویت شبکه آبرسانی شهرستان خمینی شهر عملیاتی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha