• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99050503212
  • منبع : نمایندگی زنجان

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

جهاددانشگاهی؛ نماد مبارزه علمی برای رفع خلاء‌های کشور

جهاددانشگاهی؛ نماد مبارزه علمی برای رفع خلاء‌های کشور

ایسنا/زنجان مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: جهاددانشگاهی نماد مبارزه علمی برای رفع خلاء‌های کشور است.

حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در آستانه چهلمین سال تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای پر کردن خلاء‌های جامعه شکل گرفت و راهبردهای جهادی و دانشگاهی را در هم آمیخت تا با بهره‌گیری از علم و فناوری، کارهای بر زمین مانده کشور را به دست گیرد و گره‌گشای مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از سه دهه از عمر تشکیل جهاددانشگاهی در کشور می‌گذرد، عنوان کرد: این نهاد انقلابی با برخورداری از زیرمجموعه‌های موفقی همچون پژوهشکده رویان، گام‌های مهمی در کشور بر داشته است. البته خود واژه جهاد، نشان از تلاش مضاعف دارد و نقطه مواجهه را مشخص می‌کند که نماد یک مبارزه علمی برای رفع خلاء‌ها و کاهش آسیب‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: وقتی عناصر تشکیل‌دهنده جهاددانشگاهی را کنار هم می‌گذاریم به یک مجموعه هدفمند می‌رسیم که با جوانان ارتباط دارد که با تلفیق آموزش و پژوهش، به دنبال مهارت‌افزایی و تبدیل ایده به ثروت است و وجه تمایز این نهاد با دیگر دستگاه‌ها را شکل می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه طی سال‌های گذشته حرکت‌های فرهنگی زیادی در جهاددانشگاهی انجام شده است، یادآور شد: این نهاد، جهادی پویا و تلاشی متناسب با نیازهای روز جامعه را در دستور کار خود قرار داده و در استان زنجان نیز با راه‌اندازی مرکز رشد صنایع فرهنگی خلاق و ورود به حوزه استارت‌آپ‌ها، از ظرفیت علم و فناوری در جهت حل نیازهای جامعه استفاده می‌کند.

احمدی افزود: جهاددانشگاهی بستری را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌کند تا نیروی انسانی جوان با امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، وزنه‌هایی را در راستای اهداف عالی کشور زده و بتوانند حرکت‌های فاخری را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی با ارائه آموزش‌های مهارتی و با بهره‌گیری از ساختارهای علمی، راه میانبری را انتخاب کرده است، تصریح کرد: اگر یک فرد بخواهد در بازار کار موفق شود باید بروکراسی‌های مختلفی را پشت سر بگذارد اما جهاددانشگاهی این مسیر را برای رفع نیازهای جامعه کوتاه کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، مأموریت، معرفت و مهارت را سه مولفه مهم راهبردهای جهاددانشگاهی برشمرد و خاطرنشان کرد: معرفت و مهارت در راستای مأموریت شکل گرفته و در این نهاد شاهد پرخوری و خام‌خوری نیستیم، به همین خاطر مسئولان باید حواس‌شان باشد تا از راهبردهای جهادی خارج نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha